INFORME 'Global CEO Outlook', de KPMG

Els directius preveuen elevar les plantilles fins al 10% en tres anys

El 44% dels alts directius espanyols preveuen augmentar les contractacions

Els executius apunten a les fusions com a via per transformar els models de negoci més ràpidament

cola-jovenes-inem-1475756777539

cola-jovenes-inem-1475756777539 / PAUL WHITE

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

El 44% delsdirectius espanyols preveuen augmentar entre un 6% i un 10% la plantilla en els pròxims tres anys, davant el 36% dels seus homòlegs enquestats a nivell global, segons es dedueix de la cinquena edició de l’informe 'Global CEO l’Outlook', realitzat per la consultora KPMG. L’estudi està basat en 1.300 entrevistes a consellers delegats de les companyies més grans del món, incloses 50 espanyoles. Aquest augment de l’ocupació és un reflex del creixement previst de la facturació, que serà d’un 2% en els pròxims tres anys segons l’opinió del 58% dels màxims directius espanyols.

Els consellers delegats (CEOs, per la seva sigla en anglès) de les principals empreses estan preocupats per la desacceleració econòmica global i pels riscos creixents en diferents àmbits, i per això la confiança en l’economia global ha caigut lleugerament, del 67% al 62%, en línia amb les menors previsions de creixement per al 2019 que contemplen tots els organismes internacionals i la desacceleració econòmica registrada en diverses economies. La confiança dels primers directius espanyols en l’economia se situa en el 64%, en línia amb els seus homòlegs internacionals.

Per a Hilario Albarracín, president de KPMG Espanya, "els màxims executius de les empreses estan reprogramant les seves companyies per fer front al canvi constant i crear organitzacions més àgils i resilients en el futur. En aquest escenari, la inversió en tecnologia és condició sine qua non per sobreviure en l’era digital, perquè permet transformar els models de negoci tradicionals, gestionar els riscos de manera més efectiva i anticipar-se a les necessitats i demandes dels clients".

Una de les maneres tradicionals de millorar les capacitats digitals de les empreses són les fusions o les adquisicions, i per això aquest assumpte es troba en l’agenda del 86% dels CEOs espanyols, en línia, per tant, amb l’opinió dels globals (84%). L’interès fonamental d’aquest tipus d’operacions rau en la capacitat que poden aportar les fusions i adquisicions per transformar un model de negoci més ràpidament que amb creixement orgànic.

Els principals riscos

En matèria de riscos els cinc que més preocupen els màxims directius de les empreses espanyoles són els operacionals, els derivats de les tecnologies disruptives, els climàtics, el proteccionisme i la ciberseguretat. En el cas dels CEOs globals, canvien una mica el mapa, perquè posen en primer lloc els climàtics, seguits dels tecnològics, el proteccionisme, la ciberseguretat i, finalment, l’operacional.

Ciberseguretat, element crític

Notícies relacionades

En tot aquest panorama, la ciberseguretat és crítica, perquè, tot i que els atacs són cada vegada més nombrosos i sofisticats, les empreses sembla que se senten preparades per afrontar-los, com ho prova el fet que puja del 44 al 64% el percentatge dels CEOs espanyols que es declaren preparats per a un atac cibernètic. Així, per als CEOs la ciberseguretat és una funció estratègica i un factor d’avantatge competitiu, tal com ho reflecteixen el 64% dels espanyols i el 71% dels globals. A més, dos terços dels CEOs (66% espanyols i 67% globals) creuen que actuar amb agilitat és absolutament fonamental, perquè qui sigui massa lent serà irrellevant i desapareixerà, i per això és més important que mai implantar enfocaments àgils en tots els àmbits de l’empresa. I aquesta agilitat no es dona només en els processos, sinó que són els mateixos CEOs els que han de ser àgils, perquè les dades mostren que cada vegada estan menys temps en els seus càrrecs, perquè la durada mitjana del mandat és actualment de 5 anys davant els 6 de l’any 2013, segons asseguren el 62% dels CEOs espanyols (74% globals).

Intel·ligència artificial

La Intel·ligència Artificial (IA) està també en la ment dels CEOs tot i que només el 4% dels espanyols, davant el 16% dels globals, han implantat programes d’IA i automatització. Un altre 36% dels espanyols (31% globals) diuen que segueixen en la fase pilot i més de la meitat dels CEOs (60% espanyols i 53% globals) estan duent a terme una implementació limitada.

Temes:

Ocupació