plans de creixement

Espanya incorporarà 300.000 metres de superfície comercial fins al 2020

Els sis projectes en marxa representen la segona cartera més gran d'Europa Occidental

zentauroepp44008207 finestrelles180627200912

zentauroepp44008207 finestrelles180627200912 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías

Espanya incorporarà 300.0000 metres quadrats nous de superfície comercial fins al 2020, a través de sis nous projectes, que suposa la segona cartera de projectes més gran d’Europa Occidental, segons es desprèn de l’estudi ‘European Shopping Centre Development Report’ de la consultora immobiliària Cushman & Wakefield. Espanya se situa per sobre d’altres països com Itàlia, Alemanya, Finlàndia i el Regne Unit i comparteix podi per darrere de Polònia i França, un rànquing que lideren Rússia i Turquia.

L’informe revela que Madrid és la ciutat a Espanya on més metres quadrats s’inauguraran en espais comercials, amb un total de 130.000 metres quadrats. La ciutat és, a més, la tercera de la UE on més centres comercials apujaran la persiana fins al 2020. França, per la seva part, és per quart any consecutiu el país de la UE que més centres comercials construeix, i arriba als 169.000 metres quadrats el 2018.

Malgrat tota aquesta activitat, a Europa,l’obertura de centres comercials nous ha caigut un 28% (2,64 milions de metres quadrats) el 2018, la xifra més baixa en 24 anys i comparable amb els volums entregats al principi de la dècada dels 90, quan van tenir lloc les primeres obertures de centres comercials tradicionals a Europa Central i Oriental.

Noves tendències

Notícies relacionades

Tot i que el ritme de noves obertures s’ha desaccelerat en els últims cinc anys, la mida total del mercat europeu segueix a l’alça i se situa en 168 milions de metres quadrats. Els centres comercials, actualment, estan centrant els esforços en adaptar-se a les noves tendències i necessitats dels consumidors, reformant i remodelant les seves instal·lacions per convertir-los en espais de lleure i compres més sofisticats i moderns. Aquest és el cas del Centre Comercial Parc Corredor, actualment en reforma. O el centre comercial Ruta de la Plata a Càceres, on també s’està desenvolupant una reforma integral per adaptar la superfície de l’hipermercat i atreure noves marques comercials que complementi l’actual oferta de 'retail' de la ciutat. Si parlem del nord del país, a Bilbao també s’ha dut a terme una gran reforma del Centre Comercial Zubiarte aquest últim any, on s’ha aconseguit precisament adaptar l’antic espai a un de més modern i funcional”, comenta.

Segons Cristina Pérez de Zabalza, directora de l’àrea comercial de la consultora, l’estudi destaca que el mercat espanyol de centres comercials experimenta un moment de maduresa, on hi ha oportunitats per crear projectes innovadors amb propostes de lleure, com és el cas de X-Madrid, que s’inaugurarà pròximament i pretén millorar l’experiència de visita dels seus clients unint aspectes tradicionals dels centres comercials i altres de més innovadors.

Temes:

Comerç