grup en expansió

Metropolitan accelera el seu creixement

La cadena de gimnasos invertirà 40 milions en 7 centres, dos d'ells fora d'Espanya

El pròxim exercici la companyia preveu facturar un total de 100 milions d'euros

javier pellon metropolitan elperidico

javier pellon metropolitan elperidico

1
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Metropolitan consumarà la seva internacionalització a finals d’estiu amb l’obertura d’un centre fora d’Espanya. La companyia que dirigeix des de fa 30 anys Javier Pellón inaugurarà un gimnàs amb 3.600 metres quadrats de superfície Niça, concretament al terrat del complex comercial Cap3000.

"Hi ha una veta de mercat molt important a l’estranger per al nostre model de negoci. No hi ha gaires clubs com els nostres fora d’Espanya", valora Javier Pellón, director general de Metropolitan, els gimnasos del qual se situen en el segment prèmium i les quotes mensuals mitjanes són d’entre 70 i 80 euros. En aquest sentit, la companyia es marca com a objectiu a mitjà termini disposar d’instal·lacions a les principals capitals occidentals –Nova York, Londres i París–, encara que després de Niça el pròxim club Metropolitan a l’estranger aixecarà la persiana a Bogotà (Colòmbia). Pellón també destaca el potencial d’algunes zones de Llatinoamèrica com Colòmbia, el Perú i Xile, i assenyala que "la creixent classe mitjana amb cert poder adquisitiu en aquests països suposa una gran oportunitat de negoci".

Notícies relacionades

Més enllà de les obertures internacionals, Metropolitan també seguirà amb l’expansió a Espanya. Concretament, fins al 2020 estan previstes 5 inauguracions: Madrid, Bilbao, Sant Sebastià i dos nous centres a Barcelona. En tots els casos, la cadena de gimnasos afronta les inversions –40 milions d’euros comptant els clubs nacionals i internacionals– amb recursos propis, i tan sols en el cas dels projectes del País Basc ha comptat amb el recolzament financer de la família Atocha. Precisament el fet de no endeutar-se és el que va permetre a Metropolitan accelerar el seu creixement durant la crisi econòmica i fins i tot emprendre adquisicions com les dels gimnasos Iradier Pedralbes Paraíso Zaragoza fa cinc anys.

Irrupció 'low cost’

Pellón considera que l’aparició del model low cost no ha afectat Metropolitan, ja que aquests gimnasos es dirigeixen a un públic totalment diferent. "Entenem que els joves que avui utilitzen un centre low cost són els nostres potencials clients de demà", apunta el directiu. Pellón assenyala que en els últims anys la crisi més gran que ha hagut d’afrontar Metropolitan va ser la pujada de l’IVA als gimnasos del 10% al 21% el 2012. Actualment, l’empresa, fundada per Pellón i José Antonio Castro, disposa de 90.000 socis22 centres i el 2018 va facturar 80 milions d’euros, la qual cosa la situa com la primera companyia del sector per ingressos. De cara al 2020 l’empresa preveu superar els 100 milions de xifra de negoci.