rànquing

Les vendes d'articles de luxe de les firmes espanyoles van créixer un 9,8%, segons Deloitte

vuitton

vuitton

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El sector del luxe trampeja les situacions de crisi amb facilitat i en moments de normalitat econòmica tendeix a acostar-se a les taxes de creixement de dos dígits. Aquest axioma tendeix a complir-se i la consultora Deloitte ho certifica. Segons les seves dades, les vendes de les empreses espanyoles d’articles de luxe van créixer un 9,8% i van registrar una mitjana anual de vendes de 813 milions de dòlars. Firmes espanyoles com Puig, Tous, Societat Textil Lonia (Purificación García i CH Carolina Herrera) i Festina Lotus es van situar en el top 100 mundial. 

Les vendes d’articles de luxe van créixer a tot el món. L’informe anual ‘Global powers of luxury goods 2019’ elaborat per Deloitte calcula que les 100 companyies més grans especialitzades en productes selectius o de luxe facturen de manera conjunta 246.664 milions de dòlars anuals amb taxes de creixement superiors al 10%. Comparades amb les empreses d’altres països analitzats en l’informe, les firmes espanyoles són les més petites, però la seva mitjana anual de vendes de productes de luxe continua pujant: 813 milions de dòlars (72 milions més que en l’exercici anterior).

La firma de perfumeria Puig continua sent l’empresa de productes de luxe més gran a Espanya i ocupa el 30è lloc del luxe mundial, tot i que baixa des de la 28a posició que ocupava fa un any. Aquesta empresa familiar va facturar 2.181 milions de dòlars el 2017, cosa que representa un creixement del 8,1%.

Tous és la següent en la llista i es manté en la 76a posició, amb un creixement en vendes del 10,5% –el més gran entre les espanyoles– fins a arribar als 415 milions de dòlars.

Sociedad Textil Lonia se situa al lloc 80 després de caure tres posicions amb una facturació que va créixer un 1,6% fins als 389 milions de dòlars; mentre que Festina Lotus ascendeix un lloc fins al 89è amb un creixement en les seves vendes del 5,3% i 268 milions de dòlars.

Espanya és el novè país que més empreses aporta a la classificació mundial, que lidera Itàlia, amb 24 firmes, seguida dels EUA, que en suma 14, i el Regne Unit, amb 10. A més, Espanya és el quart país on més van créixer les vendes d’aquesta mena d’articles, amb un 9,8%, per darrere de la Xina, on van créixer un 13,3% en l’exercici fiscal passat.

La classificació mundial la lidera la firma francesa LVMH Möet Hennessy-Louis Vuitton, amb una facturació superior a 48.000 milions de dòlars a l’exercici anterior, dels quals 27.995 corresponen a articles de luxe, un 17,2% més.

Notícies relacionades

The Estée Lauder Companies es manté en segona posició amb una facturació de 13.683 milions de dòlars, al superar la suïssa Compagnie Financière Richemont, que ocupa el tercer lloc, amb una facturació de 12.819 milions de dòlars. Com a novetat, la sisena edició de l’informe anual ‘Global powers of luxury goods 2019’ elaborat per Deloitte inclou Chanel, que se situa en la sisena posició.

Davant el cert optimisme de Deloitte, el banc HSBC ha publicat un informe en el qual preveu que el sector del luxe baixi el ritme de creixement a nivell mundial aquest any fins al 6%, davant el creixement al 9% del 2018. HSBC salva d’aquesta frenada firmes com Kering, Moncler, Richemont o Hugo Boss. A més, HSBC manté que aquest creixement tendirà a estabilitzar-se en l’actual conjuntura econòmica.

Temes:

Empreses