expansió internacional

Ikea obre una botiga en ple centre de París

La cadena sueca desenvolupa formats comercials urbans i anuncia 400 milions d'inversió en tres anys a França

48035448 601

48035448 601 / THOMAS SAMSON (AFP)

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Ikea ha obert aquest dilluns una botiga en ple centre de París. La Madeleine ha sigut la zona elegida per instal·lar una macro botiga urbana de 5.400 metres quadrats en dos nivells i que dona feina a 140 persones. La nova botiga aprofundeix en aquesta nova revolució comercial en la qual està immersa la cadena sueca, més preocupada per diversificar els tipus de botiga i potenciar la venda 'online' que en expansions geogràfiques.

La multinacional preveu invertir al voltant de 400 milions d’euros a França en els pròxims tres anys, en línia amb l’objectiu de congeniar l’expansió física i guanyar quota de mercat al centre de les grans ciutats.

La firma explica que la botiga permet als visitants passejar lliurement en quatre àrees organitzades al voltant de 29 tipus de vivendes. Al comerç s’hi posen a la venda 1.500 productes Ikea, accessoris i mobles més petits que estan disponibles per emportar-se immediatament. "Volem ser el company preferit a la llar; assequible, convenient i sostenible en totes les etapes de la vida", va assegurar Jesper Brodin, director general d’Ikea.

Notícies relacionades

La botiga entregarà petits paquets amb serveis de bicicleta, en el marc d’una creixent preocupació pel medi ambient i amb l’objectiu que el comerç s’acosti a les zero emissions. La botiga oferirà tallers, noves animacions i conferències durant tot l’any sobre temes com la prolongació de la vida útil dels productes, el reciclatge i la reducció de residus en la vida diària.

Les botigues urbanes d’Ikea també han arribat a Espanya, amb exemples a Madrid (Ikea Serrano i Ikea Goya), per a les quals Espanya ha sigut, a més, mercat pilot a escala mundial. A més, s’han estès els punts d’entrega de mercaderia per tot el territori i s’envien productes a zones en les quals fins ara no hi tenien presència física. 

Temes:

Ikea Comerç