TRANSPORT

Competència veu la norma sobre VTC de l'AMB «restrictiva» i «discriminatòria»

L'informe de l'ACCO assegura que el reglament generarà «greus perjudicis per als usuaris»

zentauroepp46700013 vtc en la diagonal190129130738

zentauroepp46700013 vtc en la diagonal190129130738 / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Autoritat Catalana de la Competència  (ACCO) considera que el nou Reglament del’AMB sobre els serveis urbans de VTC que, entre altres aspectes, estableix un termini mínim de 60 minuts de precontractació, és “injustificadament restrictiu amb la competència discrimina entre operadors”.

L’ACCO ha fet públic un informe sobre el reglament pel qual s’estableixen les condicions d’explotació de les autoritzacions de transport de viatgers en vehicles amb conductor (VTC) quan es presten serveis urbans a l’àmbit de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, aprovat inicialment el dia 26 de febrer pel Consell Metropolità del’AMB.

Segons l’ACCO, aquest reglament generarà “greus perjudicis per alsusuaris” ja que introdueix “restriccions i càrregues addicionals a la prestació de serveis urbans de VTC dins de l’àmbit geogràfic de l’AMB, que s’afegeixen a les imposades per la normativa estatal i catalana” i, per aquesta raó, “intensifiquen l’abast restrictiu de la regulació aplicable a l’activitat”.

“Tot això debilita, encara més, les pressions competitives que han exercit durant els últims temps els operadors de VTC respecte al sector del taxi, el qual ha sigut tradicionalment preservat de la competència”, assenyala l’ACCO.

Quant a les mesures concretes que estableix el Reglament de l’AMB, l’ACCO considera que establir un termini mínim de 60 minuts entre la contractació i la prestació efectiva del servei “perjudica greument els usuaris i no es troba justificada per cap raó d’interès general o motiu legítim”.

També diu que la mesura “és discriminatòria perquè no s’aplica al sector del taxi, que també ofereix serveis en el segment de la precontractació”.

“Altera la competència existent”

L’ACCO també veu que establir un registre de vehicles d’àmbit metropolità, configurat com un requisit d’accés per poder prestar serveis urbans de VTC, “dificulta, encara més, la prestació dels serveis urbans de VTC durant el període transitori de 4 anys previst legalment”.

Així mateix, considera que el Reglament de l’AMB també “altera la competència existent entre els mateixos operadors de VTC, ja que estableix un tracte discriminatori injustificat entre aquests (aplicació o no de les normes relatives a descansos setmanal i horaris, així com determinats requisits dels vehicles) en funció del moment en què han obtingut l’autorització”.

Notícies relacionades

La norma metropolitana estableix una sèrie de requisits que condicionen l’exercici de l’activitat dels VTC en l’àmbit urbà i l’aproximen al servei de taxi , però l’ACCO considera que la regulació dels dies de descans i els horaris de prestació del serveis de VTC, “no està justificat partint de la naturalesa del servei ofert per aquests operadors”.

Per aquests motius, l’ACCO recomana la no-aprovació definitiva del Reglament sobre els serveis urbans de VTC per part del Consell Metropolità de l’AMB.