SOLUCIÓ A UN CONFLICTE

Inditex guanya en un conflicte per la seva marca Zara

El Tribunal de la UE dona la raó al grup gallec davant de Zara Tanzania Adventures

People walk past a Zara store, an Inditex brand, in central Barcelona, Spain, September 20, 2016. REUTERS/Albert Gea

People walk past a Zara store, an Inditex brand, in central Barcelona, Spain, September 20, 2016. REUTERS/Albert Gea / ALBERT GEA (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

El Tribunal General de la Unió Europea (UE) va anul·lar aquest dijous una resolució de l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE (EUIPO) en la qual desestimava el rebuig d’Inditex del registre de la marca comunitàriaZaraper part de l’empresa Zara Tanzania Adventures per a serveis de viatges. El 2009, l’empresa Zara Tanzania Adventures va sol·licitar davant de l’EUIPO  registrar la marca en qüestió per a serveis de viatge i turisme, agència de viatges, organització de safaris i vacances, transport de viatgers i lloguer de vehicles i educació i formació sobre animals salvatges.

Aquell mateix any, Inditex, matriu de Zara, es va oposar al registre basant-se en les seves marques comunitàries anteriors i en el seu renom. A partir del 2011 es van produir una sèrie de decisions de l’EUIPO i de recursos per part de les empreses en relació amb el registre de la marca en qüestió.

Notícies relacionades

En la seva sentència d’avui, el Tribunal General es pronuncia en concret sobre la petició d’Inditex d’anul·lar parcialment una decisió del 2017 de l’EUIPO en la qual es va autoritzar a Zara Tanzania Adventures el registre de la marca per a serveis de viatge i turisme i agències de viatge per a la reserva d’allotjaments. El tribunal, amb seu a Luxemburg, va anul·lar la resolució de l’EUIPO, que haurà d’adoptar una nova resolució.

Va manifestar que l’EUIPO no va dur a terme una apreciació global del risc d’aprofitament indegut del caràcter distintiu o del renom de les marques anteriors d’Inditex, ja que a l’examinar les al·legacions presentades pel grup espanyol no va tenir en compte la intensitat del renom d'aquestes marques anteriors, ni el grau del seu caràcter distintiu. Per tant, el Tribunal General va considerar que amb els motius en què l’EUIPO va basar la seva resolució no n’hi ha prou per justificar que es desestimés l’oposició d’Inditex al registre de la marca per part de l’altra empresa. 

Temes:

Inditex