CONSUM
Les compres 'online' a Espanya van créixer un 30% en el tercer trimestre del 2018
Ja supera els 10.000 milions d'euros trimestrals
zentauroepp44121564 file in this feb 8 2018 file photo amazon prime now ba180706110022 /
La facturació del comerç electrònic a Espanya ha superat per primera vegada els 10.000 milions després d’assolir en el tercer trimestre del 2018 la xifra rècord de 10.116 milions d’euros, el que suposa un 29,9% més que els 6.167 milions d’euros que va ingressar en el mateix període de l’any precedent, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercat i la Competència (CNMC).
En comparació amb el trimestre anterior, les vendes del comerç electrònic es van incrementar un 8,4%, ja que la seva xifra de negoci en el període comprès entre l’abril i el juny va assolir els 9.333 milions d’euros.
Per sectors, les indústries amb més ingressos han sigut les agències de viatges i els operadors turístics, amb el 16,5% de la facturació total; el transport aeri, amb un 10,1%; els hotels i allotjaments similars, amb un 5,5%, i les peces de vestir, amb un 4,7%,
Per la seva banda, el nombre de transaccions registrades en el tercer trimestre del 2018 va assolir els 170,4 milions d’operacions, cosa que representa una pujada del 34,7% respecte als 126,5 milions del mateix període de l’any anterior.
En aquest context, el transport terrestre de viatgers i els jocs d’atzar i apostes lideren el rànquing per compravendes, amb un 8% i un 6,5%, respectivament. A continuació se situen la venda de discos, llibres, diaris i papereria amb un 5,9%, i les peces de vestir amb un 4,6%.
Quant a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya van acumular el 52,7% dels ingressos en el tercer trimestre del 2018, dels quals un 19% són procedents de l’exterior, mentre que el 47,3% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs a l’exterior.
Dèficit exterior
En aquest context, el saldo net exterior, la diferència entre el que es compra des de l’estranger a llocs webs espanyols i el que es compra des d’Espanya a l’estranger, va donar un dèficit de 2.863 milions d’euros en el tercer trimestre de l’any passat.
En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l’exterior va ser de 4.787 milions d’euros, un 36,8% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l’exterior van assolir una facturació de 1.924 milions d’euros, un 46,2%.
Així mateix, les dades de la CNMC recullen que el 94,5% de les compres des d’Espanya cap a l’exterior es dirigeixen a la Unió Europea, seguides dels Estats Units (2,3%), sent el transport aeri (11,9% del total), els hotels i allotjaments similars (6,6%) i les peces de vestir (6,4%) els sectors més demandats.
Notícies relacionadesEn el cas de les compres realitzades a Espanya des de l’exterior, el 71,7% prové de la UE. Les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, el transport aeri, el transport terrestre, el lloguer d’automòbils i els hotels) acaparen el 75,6% de les compres.
D’altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d’Espanya van augmentar un 14,6% interanual en el període comprès entre el juliol i el setembre, fins als 3.405 milions d’euros. El sector turístic suposa el 31,2% de la facturació dins d’Espanya, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (5,9%) i l’administració pública, impostos i seguretat social (5,8%).
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- LES SEQÜELES DE L’ELIMINACIÓ EUROPEA Tensió al vestidor del Barça
- Vine a escalar i queda't a dormir
- Seguretat Social Espanya haurà d’ajustar les pensions en 12.000 milions