CONSUM

Les compres 'online' a Espanya van créixer un 30% en el tercer trimestre del 2018

Ja supera els 10.000 milions d'euros trimestrals

zentauroepp44121564 file   in this feb  8  2018  file photo  amazon prime now ba180706110022

zentauroepp44121564 file in this feb 8 2018 file photo amazon prime now ba180706110022 / John Minchillo

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La facturació del comerç electrònic Espanya ha superat per primera vegada els 10.000 milions després d’assolir en el tercer trimestre del 2018 la xifra rècord de 10.116 milions d’euros, el que suposa un 29,9% més que els 6.167 milions d’euros que va ingressar en el mateix període de l’any precedent, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercat i la Competència (CNMC).

En comparació amb el trimestre anterior, les vendes del comerç electrònic es van incrementar un 8,4%, ja que la seva xifra de negoci en el període comprès entre l’abril i el juny va assolir els 9.333 milions d’euros.

Per sectors, les indústries amb més ingressos han sigut les agències de viatges els operadors turístics, amb el 16,5% de la facturació total; el transport aeri, amb un 10,1%; els hotels allotjaments similars, amb un 5,5%, i les peces de vestir, amb un 4,7%,

Per la seva banda, el nombre de transaccions registrades en el tercer trimestre del 2018 va assolir els 170,4 milions d’operacions, cosa que representa una pujada del 34,7% respecte als 126,5 milions del mateix període de l’any anterior.

En aquest context, el transport terrestre de viatgers i els jocs d’atzar i apostes lideren el rànquing per compravendes, amb un 8% i un 6,5%, respectivament. A continuació se situen la venda de discos, llibres, diaris i papereria amb un 5,9%, i les peces de vestir amb un 4,6%.

Quant a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya van acumular el 52,7% dels ingressos en el tercer trimestre del 2018, dels quals un 19% són procedents de l’exterior, mentre que el 47,3% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs a l’exterior.

Dèficit exterior

En aquest context, el saldo net exterior, la diferència entre el que es compra des de l’estranger a llocs webs espanyols i el que es compra des d’Espanya a l’estranger, va donar un dèficit de 2.863 milions d’euros en el tercer trimestre de l’any passat.

En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l’exterior va ser de 4.787 milions d’euros, un 36,8% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l’exterior van assolir una facturació de 1.924 milions d’euros, un 46,2%.

Així mateix, les dades de la CNMC recullen que el 94,5% de les compres des d’Espanya cap a l’exterior es dirigeixen a la Unió Europea, seguides dels Estats Units (2,3%), sent el transport aeri (11,9% del total), els hotels i allotjaments similars (6,6%) i les peces de vestir (6,4%) els sectors més demandats.

Notícies relacionades

En el cas de les compres realitzades a Espanya des de l’exterior, el 71,7% prové de la UE. Les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, el transport aeri, el transport terrestre, el lloguer d’automòbils i els hotels) acaparen el 75,6% de les compres.

D’altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d’Espanya van augmentar un 14,6% interanual en el període comprès entre el juliol i el setembre, fins als 3.405 milions d’euros. El sector turístic suposa el 31,2% de la facturació dins d’Espanya, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (5,9%) i l’administració pública, impostos i seguretat social (5,8%).