Informe integrat 2018

Telefónica va aportar 14.986 milions a l'economia espanyola, l'1,38% del PIB

La companyia va dedicar 2.600 milions d'euros a pagar imposats a Espanya

DUS814 DUSSELDORF  ALEMANIA  24 02 2015 - Fachada de la sede de Telefonica en Dusseldorf  Alemania  hoy  martes 24 de febrero de 2015  La compania de telefonia movil Telefonica Deutschland  filial alemana de la espanola  tuvo en 2014 una perdida de 721 millones de euros  tras la integracion de E-Plus y frente al beneficio de 78 millones de euros en 2013  Telefonica Deutschland es el primer operador de telefonia movil en Alemania  tras la fusion con E-PLus  que era la filial alemana de la holandesa KPN  y opera con la marca O2  EFE Rolf vennenbernd

DUS814 DUSSELDORF ALEMANIA 24 02 2015 - Fachada de la sede de Telefonica en Dusseldorf Alemania hoy martes 24 de febrero de 2015 La compania de telefonia movil Telefonica Deutschland filial alemana de la espanola tuvo en 2014 una perdida de 721 millones de euros tras la integracion de E-Plus y frente al beneficio de 78 millones de euros en 2013 Telefonica Deutschland es el primer operador de telefonia movil en Alemania tras la fusion con E-PLus que era la filial alemana de la holandesa KPN y opera con la marca O2 EFE Rolf vennenbernd / ROLF VENNENBERND (EFE)

3
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La companyia de telecomunicacions Telefónica ha tingut un impacte d’un 1,38% del PIB a Espanya el 2018, unes dècimes menys que l’any anterior quan es va situar en 1,4%. Segons l’Informe de Gestió Integrat 2018 que l’empresa de telecomunicacions va presentar aquest dimarts, Telefónica va generar 14.986 milions per a l’economia espanyola, l’any passat aquesta xifra va ascendir a 15.074 milions d’euros.

Telefónica va dedicar 2.600 milions d’euros en impostos a la Hisenda pública espanyola l’any 2018, dels quals 743 són impostos suportats i 1.950 de recaptats. Segons els càlculs de l’empresa espanyola, per cada 100 euros que ingressa la companyia dedica 20,8 euros d’impostos.

En el conjunt dels països en els quals opera la multinacional espanyola va aportar el 0,5% del total de la riquesa generada, amb 53.152 milions d’euros. En aquests països, Telefónica es va deixar 10.118 milions d’euros en impostos, dels quals 2.812 van anar impostos suportats i 7.306 de recaptats, fet que suposa el 47,7% del valor distribuït de la companyia. El Brasil i Espanya, els mercats en els quals més benefici operatiu genera han sigut els que més han contribuït al pagament de tributs, sent en el cas del Brasil de 3.885 milions d’euros.

El total del pagament per impostos sobre beneficis del grup ascendeix a 865 milions d’euros i el total de subvencions rebudes per Telefónica el 2018 va ascendir a 22 milions d’euro.

Encara lluny del 30% de dones directives

En el pla de la igualtat, la ‘teleco’ va tancar el 2018 amb un 23% de dones directives, 1,5 punts percentuals més que l’any 2017. L’objectiu de Telefónica és aconseguir un 30% de dones en posicions directives l’any 2020, una xifra que es veu llunyana a falta d’un any per a aquesta data. "En els últims cinc anys hem augmentat en 5 punts, és una cursa de fons i quan ens vam posar l’objectiu del 30% ja sabíem que seria difícil. Creiem que el 30% és el mínim al que hem d’aspirar", va assegurar la directora general de finances i control de Telefónica, Laura Abasolo.

En les úniques àrees en les quals ha crescut la companyia en dones directives el 2018 ha sigut en auditoria interna, compliment i seguretat. "Podem dir que s’està accelerant el procés i de les posicions directives obertes el 2018 el 40% han sigut per a dones", va afegir Abasolo.

Objectius de sostenibilitat

Com a novetat d’aquest any, la companyia ha decidit vincular el 20% del salari variable dels seus treballadors alsobjectius de sostenibilitat a llarg termini, entenent per sostenibilitat la igualtat i canvi climàtic, a més de la confiança del client. "Tenim el compromís de crear valor de manera sostenible i a llarg termini. Sostenibilitat significa progrés econòmic, socialment just, segur amb el medi ambient i inclusiva", va aclarir la directora general de finances i control de Telefónica, Laura Abasolo.

Notícies relacionades

Aquest és el cinquè any que Telefónica realitza el seu informe integrat ai ha aconseguit el 2018 alguns dels objectius previstos per a l’any 2020. Entre ells, reduir el consum d’energia en un 64%, tenir un 58% de consum elèctric provinent de fonts renovables i el 100% a Europa –l’objectiu és el 100% global el 2030–, reduir les emissions d’efecte hivernacle en un 37% –l’objectiu ara és reduir-les a la meitat el 2030.

"Això ens ha permès l’emissió del primer Bo Verd mundial", va afirmar Laura Abasolo. El gener de 2019, la ‘teleco’ es va convertir en elprimer operador de teleomunicaciones a llançar un Bo Verd de 1.000 milions d’euros, els ingressos dels quals estaran destinats a finançar projectes que ajudin a augmentar l’eficiència energètica de l’empresa gràcies a la transformació de la xarxa de coure en fibra. 

Temes:

Telefónica