Anar al contingut

HISTÒRIES MÍNIMES

Flors de temporada en mà

Florster reparteix en bicicleta rams l'entrega dels quals filma per recollir la reacció de qui el rep. Són flors produïdes al Maresme que serveixen a l'àrea metropolitana

Carme Escales

Flors de temporada en mà

maitecruz

A l’edat de 7 anys, Elena Zhabreva s’entretenia sembrant flors amb la seva mare perquè a la casa on vivien, a Rússia, sempre que es pogués hi hagués flors fresques. És el que avui facilita ella a través de l’empresa que va posar en marxa a Barcelona a mitjans de l’any passat. És una botiga ‘on line’ de venda de rams de flors només de temporada que es reparteixen amb bicicleta i s’entreguen en mà, un moment en què una càmera al casc del repartidor grava per mostrar a qui envia el regal.

És Florster, la firma que amb 50.000 euros d’inversió inicial, Elena va fundar amb el seu soci, Manuel Gouveia. Ella té 33 anys. És economista i ha treballat com a auditora i comercial immobiliària. Ell té 36 anys i és enginyer industrial, ve del sector d’automoció i logística, però sempre s’ha dedicat a crear pàgines web, estratègies SEO, màrqueting digital i ‘growth hacking’ (creixement en escala).

    Tots dos són fills d’empresaris, de la construcció d’infraestructures a Rússia, i del sector industrial i agrícola a Veneçuela, respectivament. “Jo sempre he estat exposat a la creació de negocis i en aquest sentit el meu pare és el meu model a imitar”, diu el Manuel. Tant ell com ella van arribar a Barcelona per cursar un màster en direcció de negocis a la UAB. “Amb la finalitat última de crear nosaltres un negoci”, precisa ella.

    Abans de Florster hi va haver algun altre intent que no va fructificar. Però amb Florster esperen finalitzar aquest primer any com a empresaris havent facturat 210.000 euros.

   

El radi d’acció és la ciutat de Barcelona, Badalona, Cornellà, l’Hospitalet de Llobregat i Sant Just Desvern

“Totes les nostres flors procedeixen del Maresme”, detalla Elena Zhabreva. “Comptem amb uns 25 proveïdors, entre productors de flors i verd, esponges i motxilles per al transport del ram, fins a torradores locals de cafè que ens regalen els sacs per embolicar els rams, així com els nostres servidors d’eines digitals per al lloc web i per a l’anàlisi de mètriques clau de la nostra ‘start-up’” afegeix la cofundadora de Florster. L’empresa està servint una mitjana de 200 comandes al mes. “Els pics més forts de l’any són: el dia dels enamorats, Sant Jordi i el dia de la mare”, diu.

Escalable a altres països

Florster compta amb repartidors propis que circulen amb bicicleta. El seu radi d’acció és tota la ciutat de Barcelona, Cornellà, Badalona, Sant Just Desvern i l’Hospitalet de Llobregat. “Podem arribar en 25 minuts a oficines, restaurants, hotels, centres comercials o on hi hagi la persona a qui va el ram”, precisa Zhabreva. “Fem el vídeo del recorregut amb bicicleta i de l’entrega perquè ningú es perdi res”, diu.

    La idea d’aquests dos joves empresaris és expandir el seu negoci per les principals ciutats del món. “És un model de negoci innovador i altament rendible”, puntualitzen. La seva rendibilitat rau en gran part en el fet que cap ram és personalitzat, només es pot triar la mida. “Així ens assegurem que totes les flors seran utilitzades, rams de qualitat a un cost menor”, explica ella. “La nostra franja d’entrega és només de 2 hores, fins i tot servim rams just al final de les postres en un restaurant i al repartir nosaltres, no fallem”.

Elena Zhabreva. Cofundadora i CEO de Florster

Des d’un obrador al barri de Les Corts surten les flors amb bicicleta. És el transport que van veure més eficient i coherent amb el romàntic gest de regalar flors. Viatgen en un cistell de vímet sobre una bicicleta clàssica.

Temes: Empreses