Cotxes

Maroto: "Els motors de combustió encara hi tenen molt a dir"

La ministra d'Indústria defensa els motors dièsel i gasolina mesos després que el seu col·lega de Transició Ecològica els digués adeu

zentauroepp46171026 madrid 07 12 2018  politica  rueda de prensa pisterior al co181210184039

zentauroepp46171026 madrid 07 12 2018 politica rueda de prensa pisterior al co181210184039 / JOSE LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat aquest dilluns l’existència i presència delscotxes de gasolina i dièsel en el "present" del parc mòbil espanyol. "En aquests moments, les tecnologies basades en motors de combustió encara tenen molt a dir-hi, no estem en un context en què es puguin prescindir d’aquests motors", va assegurar Reyes Maroto durant la inauguració d’un congrés organitzat per la patronal de concessionaris, Faconauto.

Una afirmació, la de la ministra d’Indústria, que contrasta de ple amb les declaracions del seu col·lega del Ministeri de Transició Ecològica, Teresa Ribera, el mes de juliol quan va assegurar que "el dièsel té els dies comptats". A les dues declaracions els separen, exactament, set mesos de diferència i la filtració d’un esborrany de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica que posava fi a la matriculació d’aquest tipus de vehicles el 2040 i que no va tenir una  bona acollida per part del sector.

Maroto es posiciona del costat de la indústria, utilitzant el mateix argument que el sector: els motors d’avui emeten molt menys que els d’ahir i el problema, en aquests moments, és l’antiguitat del parc mòbil. "Jo sí que ho dic, hi ha hagut una millora substancial en el consum i les emissions d’aquests motors que, sens dubte, seguiran encara al mercat. La clau és el rejoveniment del parc mòbil", va defensar.

Notícies relacionades

No obstant, la ministra ha afegit que, a partir d’ara, el que toca "és definir les propostes per incentivar la compra de nous vehicles" que estaran equipats, va dir, tant amb les tecnologies tradicionals com amb les noves, això sí, "en sintonia amb el canvi tecnològic i també amb el canvi climàtic", però ho hauran de fer "de manera ordenada i justa per mantenir l’ocupació que genera el sector".

En aquest sentit, segons va recordar la ministra, el seu ministeri està preparant un Acord Estratègic per al Sector de l’Automoció que abordi "tota la cadena de valor" i serveixi de "full de ruta per combatre els desafiaments del sector". "El sector de l’automòbil no pot dir que el Govern hagi pres alguna mesura que el perjudiqui (WLTP fins al 2020, el contracte de relleu i l’eliminació del gestor de càrregues) aquests són els fets [...] En el marc de l’acord estratègic podem trobar els instruments perquè la certesa sigui el full de ruta a partir d’ara", va concloure

Temes:

Dièsel