estudi d'EAE

Zara, Mango i Bershka, al capdavant de les vendes de les marques de moda a Espanya

People walk past a Zara store, an Inditex brand, in central Barcelona, Spain, September 20, 2016. REUTERS/Albert Gea

People walk past a Zara store, an Inditex brand, in central Barcelona, Spain, September 20, 2016. REUTERS/Albert Gea / ALBERT GEA (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

Zara, Punto Fa (la matriu de Mango) i Bershka són les empreses de moda líders de venda a Espanya, seguides de dues ensenyes més del Grup Inditex, Pull & Bear i Stradivarius, i de Tendam, antic Grup Cortefiel. Completen el ‘top ten’ les firmes H&M, C&A, Sfera, pertanyent a El Corte Inglés, i Oysho, també del gegant tèxtil gallec fundat per Amancio Ortega, segons l’informe 'El sector textil en 2018' publicat perEAE Business School.

Algunes de les marques tèxtils espanyoles que 'influencers', 'bloggers’ i experts en moda assenyalen com les de més potencial són Mi&Co, Yellow and Stone, Masscob, PepaLoves, Cortana, Kling i Brownie, entre d’altres. De l’estudi es desprèn, a més, que la mitjana de despesa per càpita en roba a Espanya el 2018 va ser de 429,3 euros, tot i que, si s’hi suma el calçat, el desemborsament augmenta a 565,7 euros per càpita. Les previsions per al 2019 de despesa en roba per càpita ascendeixen a 438,5 euros anuals.

Les comunitats autònomes que més gasten en roba són Catalunya amb 5.878,4 milions d’euros, Andalusia (5.641,68 milions d’euros), Comunitat de Madrid (4.438,72 euros) i Comunitat Valenciana (3.380,96 euros).

"Totes elles suposen més del 60% de la despesa total. Així ha sigut durant els últims anys i la tendència és que aquest escenari es mantingui. No obstant, la bretxa respecte a altres àrees de l’Estat espanyol es va reduint quant a la despesa per persona. Les diferències en el futur estaran sobretot determinades pel volum de població", va explicar l’autor de l’estudi, Eduardo Irastorza.

Notícies relacionades

Espanya es consolida com el tercer exportador de moda europeu més gran, amb unes vendes que van arribar als 14.300 milions d’euros en els onze primers mesos del 2017, un 10% més. Itàlia manté el lideratge amb 26.600 milions d’euros i Alemanya amb 22.800 milions d’euros ocupa la segona posició.

Els països amb més ingressos per comerç electrònic de moda el 2018 són: La Xina (195,166 milions de dòlars), els Estats Units (103,019 milions de dòlars), el Regne Unit (29,615 milions de dòlars), Alemanya (19,612 milions de dòlars) i el Japó (16,746 milions de dòlars).

Temes:

Moda Inditex