Segons ESADE

El sostre de vidre creix per a les directives espanyoles

L'últim any, el nombre de directives que perceben barreres en les seves empreses ha augmentat

El 46% creuen que la conciliació i el fet de no identificar-se amb els valors de direcció són el principal fre

zentauroepp3540074 barcelona 13 10 2005   economia    reunion de mujeres ejecut190109184718

zentauroepp3540074 barcelona 13 10 2005 economia reunion de mujeres ejecut190109184718 / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La igualtat de gènere en les empreses està lluny d’aconseguir-se en tots els àmbits de responsabilitat, però si hi ha un perfil en què elles en són menys és el dels òrgans directius. Les directives de les empreses espanyoles encara tenen una quota inferior a la dels seus companys homes, però, a més, es troben moltes barreres al camí que no faciliten aquest equilibri, i cada vegada més. Així, l’últim any el nombre de directives que perceben barreres de gènere ha augmentat respecte al 2017, sobretot, pel que fa a la conciliació (del 27% al 46%), desigualtat salarial (del 33% al 40%) i reconeixement de la seva tasca (del 26% al 34%).

El creixement d’aquest sostre de vidre és una de les principals conclusions de la tercera edició de l’estudi 'ESADE Gender Monitor', que analitzal’equilibri de gènere en l’empresa a través d’una enquesta realitzada a 500 directives en relació amb les polítiques d’igualtat de les seves companyies, en el qual es destaca la dificultat per conciliar i el fet de no identificar-se amb els valors de l’alta direcció com principals frens per promocionar llocs de més responsabilitat, segons el 46% de les enquestades.

Sobre el paper de l’empresa, descendeix el nombre de directives que considera que la seva companyia té una implicació "directa" en polítiques d’igualtat, i malgrat que un 54% d’elles creuen que l’equilibri de gènere forma part de l’estratègia de la seva companyia, un 63,41% opinen queno suposa una prioritat per a l’organització.

Notícies relacionades

Al contrari, sobre els motius que fan algunes empreses apostar per l’equilibri de gènere, el 18% de les directives afirma que la seva organització les implementa per "fer créixer la productivitat de la plantilla" i el 16% considera que ho fa per "incrementar l’avantatge competitiu de la companyia". El volum d’aquelles que creuen que les seves empreses veuenl’eliminació del sostre de vidre com "una moda" o "un problema per a les dones" disminueix del 64% al 36% en els últims tres anys.

D’altra banda, preguntades per l’influx del 8-M en la igualtat de gènere de les seves empreses, el 58% estimen que ha tingut una repercussió positiva tot i que insuficient per al 44% de les consultades. Un 30,67% pensen que no ha tingut cap efecte i un 10,43%, que ha sigut contraproduent per al missatge que reivindicava.