TECNOLOGIA

França multa Google amb 50 milions d'euros per falta de transparència

L'organisme encarregat de vetllar per la protecció de dades a França sanciona la publicitat personalitzada de Google

europe google 37393-0f069

europe google 37393-0f069 / Mark Lennihan (AP)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

França ha multat el gegant d’internetGoogleamb 50 milions d’euros per “falta de transparència, informació incorrecta i absència de consentiment vàlid en la publicitat personalitzada”, segons va anunciar la Comissió Nacional d’Informàtica i Llibertats (CNIL).

Aquest organisme, encarregat de vetllar per laprotecció de dadesaFrança, va justificar l’elevadasancióper “lagravetatde les violacions observades en els principis de la protecció de dades: transparència, informació i consentiment”.

Fonts de Google van assegurar que la companyia analitzarà la decisió per determinar-ne quins seran els “següents passos” i van defensar el seu compromís per assolir els “alts estàndards de transparència i control” que els usuaris esperen de l’empresa. “Estem molt compromesos en la tasca d’aconseguir aquestes expectatives i els requisits de consentiment del reglament general de protecció de dades”, va exposar la multinacional.

Segons la CNIL, les irregularitats detectades en lamultinacionalnord-americana “deixen els usuaris sense les seves garanties essencials, perquè practica operacions que poden revelar importants parts de la vida privada”. “La informació sobre les operacions de processament per a lapersonalitzaciódelsanuncisqueda diluïda en diversos documents i no permet a l’usuari saber el seu abast real”, va criticar.

Notícies relacionades

L’entitat va intervenir en reacció a les demandes de les associacions None Of Your Business (NOYB) i La Quadrature du Net (LQDN), per a les quals Google "no té base legal" per processar informació personal dels seus usuaris destinada a l’emissió de publicitat personalitzada.

La CNIL va multar el mes de desembre una altra empresa tecnològica nord-americana, l’aplicació de transport Uber, amb 400.000 euros per no haver fet prou per protegir les dades d’1,4 milions d’usuaris francesos. 

Temes:

Google França