DESPRÉS D'INVERTIR 30 MILIONS

Europastry ampliarà plantilla en 100 persones a Tarragona

El quart operador mundial de masses congelades aposta per la brioixeria prefermentada amb tecnologia capdavantera

europastry

europastry

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Europastry, quart operador mundial de masses congelades, va anunciar aquest dilluns que ha ampliat la seva planta de Sarral, a Tarragona (Conca de Barberà). Amb una inversió de 30 milions d’euros, les instal·lacions s’han ampliat amb una nova línia de brioixeria prefermentada, dotada amb la tecnologia més capdavantera per elaborar brioixeria d’alta gamma i que requerirà la contractació d’un centenar de treballadors. Emulant els mètodes d’elaboració dels forners tradicionals, la nova línia combina els ingredients de qualitat amb llargs reposos de la massa, transformant el temps en un ingredient més. Exemple d’això són les gammes Viennoisseirie Caprice i Sélection d’Or.

La nova línia de brioixeria prefermentada té una capacitat productiva de 18.000 tones anuals, cosa que permet augmentar la producció de la planta un 33%, fins a arribar a les 73.000 tones anuals. Europastry espera ocupar 100 persones durant aquest any. A més, com a part d’aquest projecte, Europastry també ha volgut reforçar el seu compromís amb el medi ambient, gràcies a la construcció d’una nova depuradora d’aigües residuals, amb una gran capacitat de depuració de 380 metres cúbics al dia, cosa que n’augmenta la capacitat un 316%.

Per a Europastry, la inversió en l’ampliació de la planta de Sarral suposa un pas estratègic en uns moments d’auge del sector de la fleca de la mà del que els experts han vingut a batejar com a 'bakery cofee', la suma de la venda de pa en cafeteries.

El canal de comercialització 'bakery cofee’ a Espanya ja suposa un 55,7% del mercat, mentre les fleques tradicionals es queden amb el 33,2%, segons dades d’Alimarket. El transvasament de consum de les fleques convencionals a nous canals afavoreix el desenvolupament d’empreses industrials com Europastry i a les firmes de distribució organitzades. L’aposta per productes de més qualitat i més preu és comuna en tot el sector, que creix a Espanya a un ritme del 3,4%, segonsl’Associació Espanyola de la Indústria de Fleca (Asemac), amb un consum per càpita de pa de més de 32 quilos per persona i una despesa mitjana de més de 78 euros.  El canal de venda de franquícies suposa uns 260 milions d’euros anuals de facturació, segonsl’Associació Espanyola de Franquiciadors. L’activitat productiva en el sector del pa mou més de 3.850 milions d’euros segons DBK, amb unes 200 empreses a Espanya. El 20% de les vendes es destina a exportació i la línia de negoci amb més creixement és el de productes bio més sofisticats i més cars. 

ACN

Europastry ha construït 11.000 metres quadrats en la seva planta, que juntament amb els 17.700 metres quadrats, sumen un total de 28.700 metres quadrats, cosa que deixa espai per a futures ampliacions, segons l’empresa.

La planta de Sarral va ser inaugurada el 1992 amb tres línies de producció de brioixeria. Durant els últims sis anys, Europastry ha fet inversions per valor de més de 44 milions d’euros en ampliacions i millora de les instal·lacions d’aquesta planta.

Notícies relacionades

En l’actualitat, la planta compta amb més de 400 treballadors, nou línies de producció i una capacitat productiva de 55.000 tones anuals, a què actualment s’hi sumen les 18.000 tones de la nova línia de brioixeria prefermentada.

Europastry és una multinacional espanyola d’origen familiar, líder en el sector de les masses congelades a Espanya i cinquè operador mundial. La companyia es dedica a la producció de pa, brioixeria i pastisseria congelada d’alta qualitat, combinant els processos tradicionals amb les últimes tecnologies. Europastry compta amb més de 4.000 empleats a tot el món, 22 centres de producció i opera en més de 60 mercats. El 2017, Europastry va celebrar el seu 30è aniversari assolint els 600 milions d’euros en facturació. Per commemorar les seves tres dècades d’història i en honor al seu fundador, Pere Gallés, la firma ha llançat la nova gamma de pa d’alta qualitat, Saint Honoré, caracteritzada pels seus processos manuals, l’ús de massa mare pròpia, farines bio i llargs temps de fermentació i repòs.