EVOLUCIÓ FINS AL NOVEMBRE

El Port de Barcelona registra més tràfic total però menys exportació d'automòbils

El tràfic total, amb més de 62 milions de tones de mercaderies transportades, creix a un ritme de l'11,4%

La infraestructura depassa els tres milions de contenidors gestionats en 11 mesos

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

ElPort de Barcelona va superar fins al novembre els volums de tràfic total i de contenidors registrats l’any passat. Va gestionar tres milions de contenidors fins al novembre, un 15% més, mentre que en pes va superar els 62 milions de tones (+11,4%). No obstant, la infraestructura catalana va percebre ja alguns signes d’alentiment en el tràfic de vehicles, ja que va canalitzar un total de 749.573 unitats fins al mes de novembre, dada que significa un descens del 2,5% respecte a l’any passat. Gairebé la meitat d’aquest volum són automòbils d’exportació que es transporten a diversos mercats de tot el món.

La càrrega de transbord (que es descarrega per tornar a embarcar-se cap a la seva destinació final) continua impulsant el tràfic de contenidors, amb un increment del 33,6%, però el comerç exterior globalment continua avançant en positiu. Destaca l’evolució de les exportacions, que superen els 691.000 TEU i creixen a un ritme del 6%, mentre que els contenidors d’importació sumen 535.690 TEU, el 3% més que l’any passat.

Per mercats, els països que mostren un dinamisme més gran en els intercanvis comercials amb el Port de Barcelona són Algèria (+47%), els Estats Units (+16%), Mèxic (+12%), Vietnam (+25%) i Egipte (+17%). El Port de Barcelona consolida dia a dia la seva posició com a porta d’entrada de les mercaderies al sud d’Europa. 

Respecte de la resta de segments de tràfic, destaca l’impuls del líquids a granel, que superen els 13,8 milions de tones (+ 5%), gràcies principalment al bon comportament dels hidrocarburs (+ 6,3%). En aquest apartat també s’ha de destacar l’evolució dels biocombustibles, que es van incrementar un 35% fins al novembre.

En relació amb la càrrega rodada (la que s’embarca a bord de camions, plataformes o remolcs), el Port de Barcelona va registrar un total de 381.786 unitats de transport intermodals (UTI), un 4% més que en el mateix període del 2017. Aquest resultat inclou les mercaderies que es transporten a les illes Balears i les Canàries (tràfic insular) i la càrrega que es canalitza amb Itàlia i el nord de l’Àfrica mitjançant les autopistes del mar. En aquest cas, els diferents serveis que connecten Barcelona amb Civitavecchia, Gènova, Savona, Livorno, Porto Torres i Tànger –entre altres destinacions–, van transportar més de

Notícies relacionades

138.000 UTI (+ 7%) i van permetre desviar una xifra idèntica de camions de la carretera al mode marítim.

Pel que fa al moviment de passatgers, fins al mes de novembre, la instal·lació catalana va rebre un total de 4,3 milions de viatgers, xifra que inclou els usuaris de ferris de línia regular (1,3 milions, +9%) i els de creuers (2,9 milions, +13%).