COMERÇ ELECTRÒNIC

El Corte Inglés i el portal Alibaba firmen una aliança global

La cadena espanyola de grans magatzems pretén aprofitar la potència del gegant xinès per expandir el negoci

Els enviaments d'Aliexpress podran recollir-se als centres comercials de la cadena espanyola

1

1

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Corte Inglés i el gegant xinès del comerç electrònic Alibaba han firmat un acord d’intencions per desenvolupar conjuntament noves oportunitats de negoci en l’entorn del comerç 'online' i compartir els seus espais, tant físics com virtuals, per millorar la seva oferta omnicanal. Així, les dues empreses persegueixen aprofitar el millor de les botigues físiques i del món virtual i es comprometen a col·laborar estretament en les àrees de comerç minorista i distribució, serveis de 'cloud computing', innovació digital i pagaments a través del mòbil.

El Corte Inglés i el grup xinès han posat en marxa aquesta col·laboració a fi d’aprofitar les seves respectives fortaleses i les de les seves diferents unitats de negoci i empreses associades, incloses Tmall, Alibaba CloudAlipay i AliExpress. "Aquest acord ens permetrà unir el món físic i l’'online', oferint la millor experiència de compra al client. Junts estem escrivint el futur i situant-nos a l’avantguarda de la tecnologia i del comerç", ha dit el conseller delegat d’El Corte Inglés, Víctor del Pozo, màxim responsable del negoci de distribució del grup espanyol.

Nou model

Del Pozo ha remarcat que el fet de comptar amb grans magatzems en les millors ubicacions de les principals ciutats espanyoles i portugueses, unit a la confiança que genera El Corte Inglés en els consumidors i a la tecnologia d’Alibaba els permetrà oferir "una proposta de valor imbatible". Per la seva part, el director d’Alibaba per a Espanya, Itàlia, Portugal i Grècia, Rodrigo Cipriani Foresio, ha afirmat que esperen poder "unir forces" amb El Corte Inglés per oferir als consumidors a la Xina i a tot el món els millors productes i experiències. "Confiem que l’experiència i les habilitats aportades per les dues companyies generaran un valor i unes oportunitats úniques a mesura que la cooperació es materialitzi", ha afegit l’executiu.

Col·laboració comercial

Notícies relacionades

En matèria de comerç, l’acord permetrà a la firma espanyola oferir els seus productes i marques a les plataformes de comerç electrònic d’Alibaba tant a la Xina (via Tmall), com a la resta de món (a través d’AliExpress). Per la seva part, AliExpress podrà desenvolupar ‘corners’ i altres espais físics als centres comercials d’El Corte Inglés. A més, les dues empreses s’han marcat com a objectiu treballar "estretament" en l’ús d’infraestructures i canals logístics, de manera que Alibaba es podrà beneficiar del coneixement i capacitats logístiques d’El Corte Inglés i utilitzar els seus centres físics com a punts de recollida de les compres 'online' fetes a AliExpress. El gegant xinès tampoc hauria de menysprear la col·laboració possible d’El Corte Inglés en la millora de la web xinesa en espanyol i l’adaptació de continguts als mercats objectiu.

Àrea tecnològica

En l’àrea de computació al núvol i innovació, El Corte Inglés podrà accedir a un paquet integral de solucions tecnològiques proporcionat per Alibaba Cloud, que inclou l’anàlisi de 'big data' per a la presa de decisions empresarials en temps real i eines d’intel·ligència artificial que ofereixen la personalització de l’oferta per a una millor atenció al client. Quant a mètodes de pagament, El Corte Inglés va incorporar al març Alipay, la plataforma de pagament mòbil intel·ligent operada per Ant Financial, companyia associada al grup Alibaba, per fer més fàcils i segures les compres als turistes xinesos que visiten Espanya. Ara, després d’aquest acord, "aquesta aliança agafa més rellevància, ja que podran desenvolupar-se iniciatives conjuntes que permetin crear noves experiències de compra per als turistes xinesos", segons la mateixa font.