Ocupació digital

Fundació Telefónica crea un assessor d'ocupació virtual per a les noves professions digitals

La plataforma mapa els 23 perfils més demandats i orienta l'usuari per adquirir les competències

qzz04j19

qzz04j19 / ORLANDO SIERRA (AFP)

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

L’any 2010, el cercador d’ocupació Infojobs va registrar a la seva base de dades unes 20 ofertes laborals relacionades amb el ‘big data’, mentre que l’any passat aquesta xifra ascendia a 6.000. Un canvi de paradigma en l’ocupació que va a més, ja que, segons aquesta plataforma, el 80% dels joves que està estudiant trobaran feina en una cosa que encara no existeix. En aquest context, la Fundació Telefónica ha llançat la plataforma Conecta Empleo, que detecta els 23 perfils digitals més demandats a Espanya i assessora l’usuari perquè trobi feina en aquestes noves professions.

La plataforma, desenvolupada per la Fundació Telefónica en col·laboració amb Infojobs –plataforma que inclou el 70% de les ofertes laborals a Espanya–, detecta en temps real els 23 perfils més demandats, entre els quals hi ha el desenvolupador Java, Backend, Frontend i de bases de dades, i mostra un vídeo de cadascun per conèixer el seu ús i aplicacions. A més, ofereix un mapa interactiu amb les ofertes per província i, posteriorment, un orientador laboral basat en algoritmes fa recomanacions personalitzades en funció de les demandes.

Notícies relacionades

Així, aquest orientador virtual recull informació de les ofertes d’ocupació, detecta quines són les característiques més repetides, identifica els coneixements tècnics més comuns necessaris per a aquestes promocions i assenyala quins són els cursos, tant gratuïts com de pagament, necessaris per adquirir aquesta formació d’un total de 30.000 amb l’objectiu és potenciar aquelles habilitats requerides per a una ocupació i que l’usuari encara no domina. "No estem mirant tant els certificats, sinó les competències que fan falta, el coneixement concret sobre una matèria, més enllà de si l’usuari té un curs o no", va explicar en la seva presentació el director d’Ocupabilitat de Fundació Telefónica, Luis Miguel Olivas.

La previsió de la Fundació Telefónica, que reconeix que també manté converses amb LinkedIN per integrar aquesta aplicació, és aconseguir en les primeres dues setmanes un total de 5.000 usuaris per saltar a Llatinoamèrica i dissenyar-hi aquesta plataforma de cara als primers mesos l’any que ve. En total, esperen atrapar el mig milió d’usuaris actius el 2019.

Temes:

Ocupació