Cotxe elèctric

Les patronals de l'automòbil i els sindicats planten la ministra d'Indústria

Anfac i Sernauto, així com els sindicats UGT i CCOO, no van acudir a la cita amb Reyes Maroto sobre la transició al vehicle elèctric

8965879 591

8965879 591 / MIGUEL LORENZO

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El sector de l’automoció està emprenyat amb el Govern. Ho van demostrar després de l’anunci del ministeri per a la Transició Ecològica de prohibir la venda i matriculació de vehicles de combustió a partir del 2040 i l’han posat de manifest aquest divendres amb una plantada a la ministra d’Indústria. No van acudir a la reunió convocada aquest dijous per Reyes Maroto ni les patronals Anfac i Sernauto, ni els sindicats UGT i CCOO. Anfac va ser la primera a declinar la invitació, la resta va al·ludir a "problemes d’agenda".

Els qui sí que van ser presents a Cuzco van ser les distribuïdores: Aniacam, Gazvam i Faconauto es van asseure a la taula amb els equips del Ministeri per a la Transició Ecològica i d’Indústria, també amb la ministra Maroto, que va ser-hi una bona part de la reunió, en una trobada que va ser "molt positiva" perquè han pogut veure "clarament la voluntat del Govern", segons va apuntar als mitjans la secretària general de Faconauto, Marta Blázquez, a la seva sortida del ministeri . 

"Tot i que els objectius que el Govern es planteja ens semblen difícils veurem com ho farem, com farem per renovar el parc antic, els híbrids i també quins deures té l’Administració. No obstant, ens han assegurat que hi haurà pressuposats disponibles en aquest esborrany del pla estratègic per a l’automoció que ens han enviat", va precisar Blázquez.

No obstant, conscient que "faltava que hi fos tot el sector", Blázquez va reconèixer que això d’aquest divendres va ser una primera presa de contacte entre una part afectada que haurà de ser completada amb una segona reunió amb tota l’automoció.

El Govern recolzarà al sector

Tot i que no s’ha referit directament als pressupostos, la ministra portaveu Isabel Celáa, ha assegurat que "hi haurà els ajuts que les parts acordin. És a dir, el sector, el Govern i el Ministeri per a la Transició Ecològica".

Notícies relacionades

En la roda de premsa davant dels mitjans després del Consell de Ministres, Celaá ha remarcat que l’escenari temporal previst en la llei és molt ampli i que, a més, va en línia amb el que s’ha establert en els països on resideixen "les matrius dels cotxes que es fabriquen a Espanya" i ha citat, expressament, el Regne Unit i França.

"Estem parlant de períodes molt llargs de temps perquè l’empresa automobilística s’hagi reconvertit", ha dit.