Cotxe elèctric

Endesa instal·larà més de 2.000 punts de recàrrega elèctrica públics els pròxims dos anys

L'elèctrica té previst posar 8.500 punts en el termini de cinc anys a les principals vies espanyoles

La companyia instal·larà 100.000 punts en pàrquings privats de cases i empreses

A man walks under the logo of Spanish power company Endesa at their headquarters in Madrid, Spain, April 26, 2016. REUTERS/Andrea Comas

A man walks under the logo of Spanish power company Endesa at their headquarters in Madrid, Spain, April 26, 2016. REUTERS/Andrea Comas / ANDREA COMAS (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La companyia energètica Endesa instal·larà més de 2.000 punts de recàrrega públics en un termini de dos anys per donar cobertura a les principals zones urbanes, autopistes i illes, als quals s’hi sumaran més de 6.500 entre el 2019 i el 2021, perquè "qualsevol es pugui desplaçar per Espanya amb una distància de 100 quilòmetres".

Així ho ha anunciat aquest divendres el conseller delegat de la companyia, José Bogas, abans de la presentació en societat del pla, que ha tingut lloc al teatre Goya de Madrid. L’energètica invertiran en aquest pla 65 milions d’euros i instal·larà un total de 108.500 punts en el termini de cinc anys a través d’una nova línia de negoci batejada com a Endesa X.

Però ho farà per parts en el cas de la instal·lació pública, els primers dos anys (2019 i 2020) posaran 2.000 punts per connectar les principals ciutats de més de 35.000 habitants i cobriran 15.000 quilòmetres de les principals vies i àrees urbanes per garantir que el 75% de la població disposarà d’infraestructures públiques al seu municipi i els tres següents (2021-2023) 6.500 punts més en centres comercials, pàrquings, cadenes hoteleres, àrees de servei, etc.

A més, la companyia té previst posar 100.000 punts de recàrrega en pàrquings privats de residents o d’empreses. "El pla neix no només amb l’ànim de contribuir amb el nostre esforç al sector elèctric sinó també ser un promotor i un líder en l’impuls de l’electrificació de l’economia i contribuir a la descarbonització de l’economia i dels sectors adjacents", ha precisat Bogas.

La majoria dels punts seran ràpids (50%), és a dir, en 30 o 40 minuts seran capaços de recarregar el cotxe per a un recorregut de 100 quilòmetres; el 35% seran normals, cosa que suposa al voltant de 4 hores per a la recàrrega d’aquests 100 quilòmetres i un 15% seran de recàrrega ultraràpida, que permetrà recarregar els 100 quilòmetres en sis minuts.

A més, la companyia té acords amb alguns fabricants com Mitshubishi, Smart o Mercedes.

Un euro la recàrrega a casa

Notícies relacionades

El preu de càrrega seràd’un euro per cada 100 quilòmetres quan la instal·lació estigui a casa. A fora, variarà, i també pujarà. No obstant, quan se li ha preguntat sobre la possibilitat que l’any 2050, quan el cotxe elèctric sigui preponderant al parc públic el preu de l’electricitat pugi, Bogas ha assegurat que més que més cara, ell espera que sigui més barata. "La tecnologia de renovables fa uns anys necessitava subvencions perquè era cara, però avui dia és absolutament competitiva. Jo diria que és la més competitiva que tenim", ha afegit.

No obstant, Bogas ha recordat el problema de la fermesa, és a dir, què passarà quan no hi hagi vent o sol. "Que siguem capaços d’emmagatzemar aquesta energia per injectar-la després altre cop a la xarxa en el moment en què es necessiti, això encara s’ha de desenvolupar, això és la part de les bateries, això encara és car, però les expectatives són molt bones. Hem d’anar amb compte, però d’aquí al 2050 en serem capaços segur i estic convençut que no només serà una energia neta, sinó també molt competitiva", ha conclòs.