decisió polèmica

Ryanair obre una moratòria en el pagament de l'equipatge de mà

L'aerolínia concedeix «un període de gràcia» perquè els passatgers s'acostumin a la norma

La companyia admet que aeroports com el de Stansted van patir retards en l'estrena de la mesura

zentauroepp45662831 file photo  a ryanair airplane taxis past two parked aircraf181102153525

zentauroepp45662831 file photo a ryanair airplane taxis past two parked aircraf181102153525 / Wolfgang Rattay

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’aerolínia irlandesa Ryanair concedirà “un període de gràcia” perquè els seus passatgers s’acostumin a la nova política d’equipatge que des de l’1 de novembre passat obliga els viatgers a pagar per portar una maleta de mà als avions.

El responsable de màrqueting de l’aerolínia de baix cost, Kenny Jacobs, va explicar a la cadena pública irlandesa RTE que aquesta concessió es desenvoluparà durant els primers dies del mes de novembre per poder facilitar la transició dels viatgers als nous requeriments.

“Els comentaris que vam rebre dels clients i dels passatgers d’ahir van ser positius en referència al fet que estava accelerant la seguretat i agilitant els controls”, va afirmar el directiu qualificant aquesta nova política d’equipatges de “justa” i “transparent”.

Segons va reconèixer Jacobs el primer dia d’aplicació de la nova normativa s’han format cues en alguns aeroports, com en el londinenc de Stansted, on els responsables de les portes d’embarcament de Ryanair van deixar passar passatgers amb maletes de mà que no havien facturat, seguint les recomanacions de la direcció de l’aerolínia.

Notícies relacionades

Des de l’1 de novembre passat, Ryanair cobra un mínimd’entre sis i vuit euros per portar una maleta de mà a bord de fins a deu quilos. La companyia només permet als passatgers portar una “petita bossa personal” a bord que podran col·locar sota el seient davanter.

L’autoritat responsable de la competència del mercat a Itàlia va anunciar dimecres passat que no permetrà a Ryanair ni a Wizz Air cobrar aquest suplement perquè considera que aquest sobrecost hauria d’estar inclòs en la tarifa estàndard i aplicar-lo suposa “una representació falsa del preu real del bitllet” mentre s’està “enganyant el consumidor”.

Temes:

Ryanair