NOVA POLÍTICA D'EQUIPATGES

Ryanair i Wizz Air cobren des d'avui per pujar una maleta de mà a la cabina de l'avió

L'aerolínia irlandesa obliga a pagar vuit euros per l'equipatge de 10 quilos, que serà dipositat al celler

Itàlia comunica a les dues companyies que prohibeix la mesura perquè "estan enganyant el consumidor"

zentauroepp44611799 barcelona   10 08 2018   barcelona   pasajeros en los mostra181101132236

zentauroepp44611799 barcelona 10 08 2018 barcelona pasajeros en los mostra181101132236 / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
Agencias

Ryanair i Wizz Air apliquen a partir d’aquest dijous, 1 de novembre, la nova políticad’equipatge de mà a bord de la cabina, amb la qual esperen disminuir retards vinculats a l’embarcament, i que implicarà el cobrament per a maletes de fins a deu quilos, servei que fins ara era gratuït en les dues companyies. Itàlia ja s’ha oposat a la mesura perquè considera que s’està "enganyant el consumidor".

En concret, l’aerolínia irlandesa de baix cost permetrà als passatgers portar una "petita bossa personal" a bord, que podran col·locar sota el seient del davant, però només els clients que adquireixin el seu bitllet com a Priority podran transportar també una maleta de fins a deu quilos.

Vuit euros per la maleta de mà

Els viatgers de Ryanair que no pertanyin a la classe Priority podran facturar la seva maleta de deu quilos per vuit euros en el moment de la reserva, que serà dipositada al celler de l’avió.

Segons la 'low cost’ irlandesa, aquesta nova mesura està motivada pels retards que patien els seus avions al tramitar l’equipatge i, a més, perquè alguns clients portaven maletes d’una mida superior al que està permès.

Wizz Air cobra cinc euros

L’aerolínia de baix cost hongaresa Wizz Air permet des d’aquest dijous portar de manera gratuïta a la cabina de l’avió una bossa amb unes dimensions de 40x30x20 centímetres i un pes màxim de 10 quilograms. La companyia ha posat com a exemples de possible equipatge una motxilla, una bandolera o un maletí de portàtil.

Aquells passatgers que vulguin portar a la cabina una maleta petita, com les que es podien portar fins ara amb unes dimensions de 55x40x23 centímetres, hauran de pagar el servei Wizz Priotity, que costa cinc euros.

En el cas d’optar per facturar, l’aerolínia ha ampliat a tres opcions de facturació de maletes en funció del pes: 10 quilograms, 20 quilograms i 32 quilograms.

Passatgers reclamen durant la jornada de vaga de pilots de Ryanair el 10 d’agost. / JORDI COTRINA

Itàlia prohibeix el cobrament a les dues companyies

L’autoritat garant de la competència del mercat a Itàlia va informar dimecres passat que no permetrà a Ryanair i Wizz Air cobrar als seus clients un suplement per l’equipatge de mà en cabina.

L’organisme va publicar un comunicat en el qual explica que "ha ordenat provisionalment la suspensió de la nova política d’equipatge per part de les aerolínies de baix cost Ryanair i Wizz Air, que entraran en vigor l’1 de novembre del 2018".

"Enganyar el consumidor"

Itàlia considera que aquest sobrecost hauria d’estar inclòs en la tarifa estàndard, perquè aplicar-lo després és "una representació falsa del preu real del bitllet" i "no permet la comparació real amb les tarifes de les altres companyies", per la qual cosa s’està "enganyant el consumidor".

Notícies relacionades

Després d’aquesta decisió, a Itàlia "Ryanair i Wizz Air hauran de suspendre temporalment totes les accions dirigides a sol·licitar un suplement a la tarifa estàndard" per al transport de maletes petites i hauran de proporcionar als clients de forma gratuïta un espai a la cabina o al celler.

Les dues aerolínies tenen ara cinc dies per notificar a l’autoritat italiana les mesures adoptades en compliment de la decisió. 

Temes:

Ryanair