balanç de la fira immobiliària

El BMP tanca les portes amb més de 16.000 visitants

El saló aprofundirà en el vessant més social que ha posat en marxa en la seva última edició

zentauroepp45595246 barcelona  24 10 2018   preparativos del bmp en la fira de b181024194228

zentauroepp45595246 barcelona 24 10 2018 preparativos del bmp en la fira de b181024194228 / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts

La fira Barcelona Meeting Point, organitzada pelConsorci de la Zona Franca de Barcelona, ha clausurat aquest diumenge la seva 22a edició amb un volum de participació de 16.600 visitants, segons ha donat a conèixer l’organització en una nota. Pere Navarrro, delegat especial de l’Estat en el Consorci i president del saló, ha destacat que el saló "més social" que s’ha realitzat es troba en "la línia que volem potenciar de cara al futur".

Navarro ha afegit que “el BMP ha propiciat la relació i ha potenciat la cooperació entre els diferents actors implicats en el sector immobiliari que entenem que és el millor mecanisme per resoldre els problemes amb què compta el sector avui dia. Volem potenciar un sector immobiliari al servei de les persones, especialment dels joves que veuen com l’accés a la vivenda és un veritable llast per construir la seva opció de vida”.

La fira immobiliària de Barcelona es tanca, a més de rebre un elevat nombre de visitants, amb la participació de 280 empreses procedents de 21 països, 24 sessions de debat en les quals han participat 85 ponents, i una anàlisi dels visitants que reflecteix que majoritàriament són homes (69%), entre 45 i 65 anys (47%); majoritàriament acudeixen per primera vegada al certamen (53,9%), que pretenen comprar (17,9%) o llogar (29,8%) i, majoritàriament, busquen una vivenda habitual. 

Notícies relacionades

Aquesta última edició ha realitzat una gran aposta per acostar les últimes novetats en innovació i tendències immobiliàries amb la creació d’una zona dedicada a mes de 50 'start-ups’. Els visitants de la fira han pogut conèixer els serveis emergents de finançament immobiliari; tecnologies per fer que les ciutats i les construccions siguin més eficients; solucions d’eficiència energètica i noves fórmules de construcció, entre altres de les àrees d’actuació en les quals es mouen les 'proptech', les empreses tecnològiques relacionades amb el sector immobiliari. Pere Navarro ha destacat que “connectar el sector immobiliari amb les noves tecnologies ja no és una opció sinó una necessitat urgent per aconseguir un sector molt més sostenible i respectuós amb el medi ambient. Les últimes novetats en innovació i tendències immobiliàries han sigut presents a BMP”.

Programa d’acceleració

L’edició ja finalitzada és la primera fira immobiliària d’Europa que ha creat un programa d’acceleració dirigit a 'start-ups’. Les 10 millors firmes que han participat en l’'Startup Connection Hub' participaran en el “programa accelerador de BMP” de sis mesos de durada. Aquest accelerador immobiliari pretén proporcionar les eines per identificar, desenvolupar i crear oportunitats de mercat per a aquestes noves empreses.