CONSUM

Les vendes de Danone baixen un 4,4% en el tercer trimestre

La firma atribueix la caiguda als resultats al Marroc, l'Argentina i Turquia

actimel

actimel

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les vendes del grup francès d’alimentació Danone van assolir en el tercer trimestre de l’any els 6.186 milions d’euros, xifra que representa un retrocés interanual del 4,4%, segons va informar la multinacional, que va atribuir aquesta caiguda a l’impacte del boicot als seus productes al Marroc, així com a l’impacte de la revalorització de l’euro respecte a les monedes de països com l’Argentina Turquia.

En concret, Danone calcula un impacte negatiu del 5,2% en relació amb el tipus de canvi com a conseqüència principalment de l’apreciació de l’euro davant el peso argentí, el real brasiler i la lira turca, mentre que els canvis en el perímetre de consolidació de la companyia per la venda de Stonyfield l’agost del 2017 van restar un 0,5%.

D’aquesta manera, les vendes comparables de Danone entre el juliol i el setembre, excloent l’impacte del tipus de canvi i les variacions en el perímetre de consolidació de l’empresa, van experimentar una pujada de l’1,4% interanual, que va arribar el 2,2% al deixar fora del càlcul l’efecte del boicot als seus productes al Marroc.

Notícies relacionades

En els nou primers mesos de l’exercici, la facturació de Danone va assolir els 18.579 milions d’euros, un 0,5% menys que un any abans en termes absoluts, tot i que un 3,1% més que en el mateix període del 2017 en valors comparables.

"En l’últim trimestre hem vist un encoratjador retorn al creixement en lactis essencials i un fort impuls en aigües, demostrant com està equilibrant Danone el creixement dels seus negocis," va declarar Emmanuel Faber, president i conseller delegat de Danone, el qual va destacar que l’evolució d’aquests negocis va compensar les "difícils" condicions a la Xina, afegint que la companyia ha posat els fonaments per afrontar l’actual volatilitat i els problemes derivats del tipus de canvi als mercats emergents.