automòbil

BMW va incrementar les seves vendes mundials l'1,3% fins al setembre

El fabricant alemany va superar les 1,83 milions d'unitats comercialitzades

2
Es llegeix en minuts

El grup BMW va elevar un 1,3% les seves vendes mundials durant els tres primers trimestres de l’any en comparació al mateix període de l’any anterior, fins a superar els 1,83 milions d’unitats comercialitzades, malgrat "els vents en contra" que s’estan registrant en alguns dels seus principals mercats de vendes. En un comunicat, el fabricant alemany assenyala que el mes de setembre, que va estar marcat per "la intensa competència a Europa", va entregar 237.781 vehicles, un 0,8% menys, un entorn en què l’empresa ha continuat amb la seva política de "prioritzar el creixement rendible".

El responsable de vendes de la companyia, Pieter Nota, ha destacat que el grup ha aconseguit un resultat de vendes "estable" malgrat "una combinació de desafiaments excepcionals". "El tercer trimestre a Europa s’ha vist significativament afectat per la distorsió de mercat causada per la introducció de la nova homologació sobre consum i emissions WLTP a començaments de setembre", ha afegit.

No obstant, també ha destacat que un aspecte "molt positiu" de les seves vendes continua sent el creixement dels vehicles electrificats, ja que el setembre va ser el seu "millor mes de la història" ( amb un creixement del 35%) i en l’acumulat de l’any les entregues han augmentat més d’un 40%. Amb aquestes dades, ha assegurat que estan en el bon camí per aconseguir el seu objectiu de 140.000 vehicles electrificats venuts el 2018.

Per regions, a Europa, les vendes del grup alemany es van mantenir estables en els nou primers mesos de l’any, amb 815.460 vehicles comercialitzats, mentre que al setembre van caure un 4,9%, fins a les 113.620 unitats.

Així mateix, el consorci germànic va elevar les seves vendes un 2,7% a l’Àsia durant els tres primers trimestres del curs, amb 637.299 vehicles comercialitzats, després d’entregar al setembre 80.127 unitats, un 4,1% més. A Amèrica, les vendes del grup BMW van pujar un 2,9% des de començament d’any, amb 335.369 unitats entregades, mentre que el mes passat va vendre 38.946 vehicles, un 2,2% més.

Les marques del grup

Les vendes de la marca BMW van arribar als gairebé 1,57 milions d’unitats en els nou primers mesos de l’any, cosa que suposa un 1,9% més respecte al mateix període de l’exercici precedent. L’últim mes, les entregues de la firma es van situar en les 200.710 unitats, un 0,8% més que el setembre del 2017.

Notícies relacionades

D’altra banda, les matriculacions de la marca Mini van descendir un 2% en l’acumulat de l’any, fins a les 265.935 unitats, després de registrar un fort descens del 9,2% el novè mes de l’any, fins a les 36.731 unitats.

La divisió de motocicletes del grup alemany, BMW Motorrad, va vendre 126.793 unitats entre el gener i el setembre, un 0,8% menys que en el mateix període de l’any anterior, mentre que el mes passat va entregar 14.124 unitats, un 0,2% més.