Turisme

Quatre enclavaments catalans s'uneixen a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents

Castelldefels, Lloret de Mar, Salou i la Vall d'Aran formen part d'una xarxa que busca promoure la 'destinació Espanya'

saloucola

saloucola

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

A Espanya, des d’aquest dijous hi ha 70 Destinacions Turístiques Intel·ligents. És a dir, 70 zones que s’inclouen dins d’un nou model turístic que uneix conceptes com la sostenibilitat, l’accessibilitat, la governança públic-privada, la innovació i la tecnològica per fer front als reptes del presentamb l’objectiu de promoure la destinació Espanya. I entre aquests hi ha els ajuntaments de Castelldefels, Lloret de Mar i Salou, així com el de laVall d’Aran.

xarxa que ens permet treballar amb una dimensió territorial, i sobretot local, per conèixer quines són les fortaleses d’aquestes destinacions, crear sinergies entre aquestes, i treballar amb un enfocament de cohesió territorial i d’integració de les destinacions utilitzant les noves tecnologies”, va explicar la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, a l’acabament de la firma de constitució d’aquesta Xarxa que va comptar amb la presència de la Secretària d’Estat de Turisme, Isabel Oliver, i representants d’algunes de les localitats que la integren.

El projecte, que compta amb la col·laboració de Segittur i de Red.es per a la dotació de fons, es basa en assessorament, recerca de finançament i de solucions, tant tecnològiques com d’estratègia. “Creiem que en el turisme hi ha molt per fer i hem de continuar innovant. Som la destinació més competitiva, però això també ens obliga a estar molt pendents de què fan els altres i millorar constantment”, va afegir la ministra.

¿Què suposa ser una destinació intel·ligent?

Una destinació turística intel·ligent és un lloc innovador, accessible per a tothom, amb una cooperació públic-privada que garanteix una gestió eficient, amb una infraestructura tecnològica i una garantia de sostenibilitat als tres vessants: sociocultural, econòmica i mediambiental.

Per formar part d’aquesta Xarxa, segons el president de Segittur, Enrique Martínez, les diferents localitats han hagut de manifestar la seva voluntat d’integrar-se i passar per una fase de diagnòstic, a través d’una metodologia que compta amb més de 400 indicadors, per posteriorment traçar un pla d’acció específic a cada cas que millorarà la infraestructura de la destinació i fomentarà un desenvolupament més eficient i sostenible amb dues màximes: incrementar la qualitat de vida dels residents, però amb el turista en el centre de l’equació.

“La ciutat ha de ser present per fer que el turisme no vampiritzi altres sectors econòmics i que hi hagi una convivència ordenada entre residents i turistes, he de distribuir-los per tota la ciutat perquè tothom es beneficiï de la seva presència, i a més, convertir aquestes persones en prescriptors de la meva destinació perquè ara la gent es fia més del que li diuen els seus amics i coneguts que de la publicitat”, va explicar als mitjans Enrique Martínez.

Notícies relacionades

Per al president de Segittur, els ajuntaments han de fer l’ “esforç” de redefinir la seva administració per atendre els turistes durant tot el cicle (abans, durant i després) amb accions, com per exemple, “estar atents a les necessitats que no són la seva competència, com la sanitat”. “Altres destinacions poden ser més barates, però no tenen ni la seguretat ciutadana ni el sistema públic de salut que tenim nosaltres, millor que no t’agafi una apendicitis en segons quins llocs”, va afegir.

Aquest projecte s’emmarca dins del Pla Nacional i Integral de Turisme, aprovat pel Consell de Ministres el mes de juny de 2012, però al qual la ministra Reyes Maroto li està donant especial impuls.

Temes:

Turisme