balanç anual

Ikea obrirà pròximament una botiga al centre de Barcelona

Les vendes a través d'internet van despuntar el 50% i suposen ja el 5,2% de la facturació

Ikea eleva les vendes a Espanya el 2,1%, fins a 1.497 milions

ikea

ikea / JEFF PACHOUD (AFP)

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Ikea vol obrir una botiga al centre de Barcelona. Així ho ha anunciat la consellera delegadad’Ikea Espanya,   Petra Axdorff, en la presentació de resultats de l’empresa sueca. No hi ha dates, i la ubicació encara “no es pot” revelar, però la intenció de la companyia és clara: acostar-se als consumidors i continuar apostant pel canal ‘on line’.

“Espanya és un país molt important per a Ikea. Hem elevat les vendes malgrat haver realitzat una forta inversió a transformar botigues i en la digitalització i estem satisfets”, ha assegurat Axdorff durant la presentació dels resultats de la companyia corresponents a l’exercici fiscal 2017-2018 (entre l’1 de setembre de 2017 i el 31 d’agost de 2018).

Axdorff ha remarcat que la firma ha de continuar apostant per l’“assequibilitat” per millorar la vida diària de les persones i per l’“accessibilitat”. “Hem invertit molt per poder baixar els preus i en la qualitat dels serveis que oferim”, ha indicat, mentre ha destacat que Ikea Global ha escollitMadrid  Barcelona com a 30 ciutats del món en quès’enfocarà  en els propers anys. De fet, la companyia estudia l’obertura d’un nou format urbà a Barcelona.

Resultats

Ikea va facturar a Espanya al seu últim exercici fiscal, tancat l’agost, 1.497 milions d’euros, el 2,1% més que el 2017, va informar la companyia, que ha remarcat que ha sigut un any de fortes inversions, especialment per a la millora dels serveis, nous canals i la renovació del seu web.

Precisament, lesvendes a través d’internetvan despuntar el 50% i van suposar el 5,2% de la facturació de la companyia sueca, va afirmar la consellera delegada d’Ikea Espanya, Petra Axdorff, qui ha avançat que estudien obrir una botiga al centre de Barcelona, tot i que no ha detallat on ni quan.

La companyia compta ja amb dues botigues al centre de Madrid, ciutat que, juntament amb Barcelona, forma part de la trentena d’urbs seleccionades per Ikea per testar nous formats comercials.

Notícies relacionades

Ikea Espanya va tancar l’any passat amb 9.272 empleats, 596 més que un any abans. Respecte als mercats, Catalunya és el que més facturació presenta amb 360,8 milions d’euros, seguit per Madrid (352,7 milions d’euros), Andalusia (267,1 milions d’euros), la zona de Llevant, que correspon a Múrcia i València, amb 216,8 milions d’euros; nord-oest (A Coruña i Astúries), amb 10,2 milions d’euros, central (Saragossa i Valladolid) 95,8 milions d’euros i nord (Barakaldo i Pamplona) amb 97 milions d’euros.

“Ikea Espanya es manté en el camí de creixement i en un any que ha sigut clau per al negoci i la seva transformació: hem obert una nova botiga urbana, apostem per nous formats per ser més a prop dels nostres clients, i millorem els nostres serveis de transport, instal·lació i muntatge per ser cada vegada més àgils i assequibles”, ha destacat l’executiva. Al llarg de l’últim any, la companyia sueca ha obert 25 nous punts de recollida de mercaderia en províncies on fins al moment no tenia presència i preveu arribar als 35. 

Temes:

Ikea