Consum
Catalunya és la comunitat on més car surt fer la compra
Un informe de l'OCU xifra en 947 euros l'estalvi que poden fer les famílies a l'any segons comprin en un supermercat o un altre de la seva mateixa ciutat
supermercado
Catalunya repeteix un any més com la comunitat autònoma d’Espanya on és de mitjana més car fer la compra i la seva capital, Barcelona, la tercera ciutat més costosa. La diferència entre omplir la nevera en un supermercat o en un altre varia també dins d’una mateixa població i les famílies poden arribar a estalviar fins a 3.000 euros l’any.
Aquestes són algunes de les conclusions de l’informe de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) presentat aquest dimarts amb el nom "La cesta de la compra". Les dades recopilades per l’organització a 1.176 supermercats de tot Espanya conclouen que, de mitjana, escollir entre un local o un altre per fer la compra pot suposar un estalvi per a les famílies de 947 euros de mitjana.
Supermercado Dani, a Granada, és el local on més barat és fer la compra i és, al seu torn, un dels punts de venda de la cadena més econòmica del país. Al contrari, el Sánchez Romero de Madrid és el supermercat més car, membre, al seu torn, de la cadena més cara.
Madrid, capital de contrastos
És a la capital d’Espanya on es localitza el contrast més gran en una mateixa ciutat entre supermercats diferents. A Madrid una família que faci la compra a la zona d’Alcobendas gastarà de mitjana 3.000 euros menys del que acabarà gastant una altra família a San Sebastián de los Reyes. És a dir, segons els càlculs de l’OCU, amb el que gasta una família d’una de les zones més exclusives de la capital, una altra d’Alcobenas podria omplir la nevera durant aquell període i vuit mesos més.
A Barcelona, la tercera ciutat més cara on fer la compra, després de Getxo i Palma de Mallorca, les diferències entre barris són elevades, però no tan àmplies com a Madrid. La bretxa entre el supermercat més car i més barat és a la capital catalana de 1.547 euros.
Del mateix estudi es desprèn també que, tret de Supersol, totes les principals cadenes han apujat els seus preus l’últim any, algunes fins i tot notablement per sobre de l’IPC del període, que ha sigut del 2%, com Carrefour Express (4%), Alcampo (3,2%) i Hipercor (3%). OCU apunta que, en general, hi ha certa tendència a la convergència de preus entre cadenes, especialment per a la cistella dels productes més econòmics o marca blanca.
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- Pedraz sospesa agafar el jutjat del cas Tsunami