Telecomunicacions

La CNMV demana aclariments a Telefónica sobre possibles casos de corrupció

L'operadora replica que no tindran un gran impacte en els seus comptes

qzz04j19

qzz04j19 / ORLANDO SIERRA (AFP)

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La Comissió Nacional del Mercado de Valores (CNMV) ha demanat explicacions a Telefónica sobre possibles casos de corrupció que està investigant a diversos països que ha evitat especificar. En una resposta amb data de 20 de setembre i publicada pel supervisor aquest divendres, l’operadora de telecomunicacions li ha assegurat que en cap cas el resultat d’aquestes investigacions tindrà un impacte rellevant en els seus comptes.

La companyia presidida per José María Álvarez-Pallete va informar d’aquestes investigacions al seu informe d’auditoria del 2017: "Actualment la companyia està duent a terme unes investigacions internes a diversos països sobre possibles infraccions de les lleis contra la corrupció. La companyia ha estat en contacte amb autoritats governamentals en relació amb aquests temes i té intenció de cooperar-hi a mesura que prossegueixin les investigacions. No és possible en aquest moment predir l’abast o la durada d’aquests assumptes, o el seu resultat probable".

Cooperant

La CNMV va demanar a Telefónica que li informés sobre l’estat actual de les investigacions i el seu impacte potencial en el patrimoni del grup, així com si havia realitzat alguna provisió per afrontar el possible perjudici econòmic que li podrien causar. L’empresa li ha assegurat que continua cooperant amb les autoritats i que les investigacions segueixen en marxa.

"Tot i que no és possible en aquest moment predir l’abast o la durada d’aquests assumptes, o el seu resultat probable, considerem que qualsevol potencial sanció com a resultat de la resolució d’aquestes investigacions no afectaria de forma material la situació financera del grup considerant la seva mida", ha afegit. 

Riscos

La CNMV també va requerir a la firma que li especifiqués els riscos als que s’enfronta per aquests possibles casos de corrupció. La companyia li va reconèixer que s’enfronta a possibles "sancions financeres" i la "resolució de contractes públics", així com a danys en la seva reputació i "altres conseqüències que podrien afectar de forma negativa els negocis, els resultats operatius i la situació financera del grup".

A petició del supervisor, l’operadora també ha afirmat que compta amb "controls i procediments" per prevenir la corrupció i que a començaments de 2016 va crear una àrea de compliment, la funció principal de la qual consisteix en prevenir aquestes pràctiques. En la mateixa línia, ha apuntat que compta amb un codi de conducta i una política anticorrupció amb mesures com "directrius en matèria d’oferiment i acceptació de regals i invitacions", "sistemes de report en situacions de conflicte d’interès" i garanties als contractes.

Aprofitant les investigacions 

Notícies relacionades

Així mateix, ha assegurat que està definint i implementant altres controls addicionals. L’empresa ha admès, amb tot, que no pot garantir que aquesta normativa i procediments siguin suficients o que els seus empleats no actuïn infringint la normativa i procediments del grup.

"En definitiva, en els últims anys el Grup Telefónica ha anat millorant i incrementant els controls i procediments de prevenció i lluita contra la corrupció i el suborn en una mena d’evolució natural, aprofitant amb això la finalitat de les investigacions internes esmentades anteriorment", conclou.

Temes:

Telefónica