Telecomunicacions

Telefónica rellança la seva acceleradora d'empreses Wayra

L'operadora aposta per reenfocar el negoci cap a 'start-ups' més madures

qzz04j19

qzz04j19 / ORLANDO SIERRA (AFP)

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Fundada per l’ara president de Telefónica quan encara era conseller delegat de la companyia durant l’era Alierta, l’acceleradora d’empreses Wayra es va crear el 2011 amb l’objectiu d’apostar pels nous emprenedors, set anys més tard i després d’agafar impuls, la multinacional rellança aquesta marca amb la intenció de duplicar la seva presència en l’ecosistema emprenedor i treballar més a prop de les ‘start-ups’.

“Hem après molt en aquests set anys, hem après a fer els ajustaments necessaris, però l’èxit més gran és que hem sigut pacients”, va reconèixer el cofundador de Wayra i cap d’innovació de la companyia, Gonzalo Martín Villa. “Aquestes iniciatives corren el perill que als dos anys, si no generen un negoci immediat, la ‘màquina’ Telefónica decideixi tancar-nos per no obtenir resultats. Aquesta casa ha sigut llestíssima a ser pacient, anirà a millor”. 

Per a la ‘nova Wayra’, Telefónica ha fitxat l’emprenedor Miguel Árias, de l’‘start-up’ espanyola de visualització de dades Carto, amb la intenciód’aconseguir abans de 2020 duplicar el nombre d’‘start-ups’ que treballen amb Telefónica a través de Wayra, que actualment se situa en 100 empreses.

Nova estratègia

La ‘nova’ Wayra neix amb una nova estratègia basada en una connexió horitzontal entre la matriu corporativa, Telefónica, i les ‘start-ups’. “L’elefant (Telefónica) ha de ballar amb gaseles, amb les ‘start-ups’ tecnològiques que són molt àgils però també molt fràgils, i fer-ho sense trepitjar-les”, va explicar Arias en la presentació de la nova imatge d’una marca “més madura” que serà més a prop de la corporació.

Notícies relacionades

A més, a partir d’ara Wayra es focalitzarà en empreses amb més experiència. “Som molt mals primers clients, però molt bons vintens”, va reconèixer Arias, que va assegurar que en aquesta nova etapa seran els clients els que portaran els temps i no l’operadora. 

Internet de les Coses

La companyia vol aprofitar-se de la tempesta perfecta tecnològica que s’acosta amb l’arribada de la Intel·ligència Artificial, l’Internet de les Coses, el 5G, etc. i ja ha anunciat el llançament de l’“IoT Activation Programme”, un ‘equip’ d’eines per ajudar les ‘start-ups’ a desenvolupar solucions basades en la Internet de les Coses. “IoT és una d’aquestes palanques que fan possible que millorem les nostres possibilitats en el context de transformació que estem vivint. Per això volem atreure a una base sòlida de partners i a innovadors de IoT de diferents àmbits”, va explicar el cap d’IoT de Telefónica, Vicente Muñoz.

Temes:

Telefónica