automoció
El sector de l'automòbil demana que no s'"ataqui" el dièsel
En una carta oberta a l'opinió pública, les principals associacions de l'automòbil demanen "prudència i moderació" a l'hora de parlar sobre el dièsel
coches /
El sector de l’automòbil ha dit prou. Després de diversos mesos de raons entorn de la desaparició del dièsel, d’un nou impost per igualar la seva fiscalitat a la de la gasolina i de la caiguda de vendes del 13% al juliol i del 18,3% en els primers sis mesos de l’any, el sector ha dit prou. En una carta oberta a l’opinió pública i firmada pels presidents de les principals associacions espanyola (Anfac, Aniacam, Sernauto, Faconauto i Ganvam) aquestes demanen "prudència i moderació" al parlar d’aquest combustible.
Amb aquesta carta, el sector ha aprofitat per desmentir el que qualifiquen d’"afirmacions inexactes", com ara que el dièsel contamina més que la gasolina, "per evitar que, per repetició, acabin prenent-se com a veritables", expliquen, i insisteixen que el problema real és l’antiguitat del parc automobilístic espanyol, que té més de dotze anys, i no les emissions dels vehicles dièsel per si mateixes.
"El dièsel és el combustible més eficient i amb menors emissions de CO2Si el comparem amb vehicles de gasolina equivalents, els vehicles dièsel nous (que es venen actualment als concessionaris) presenten un consum un 25% inferior i unes emissions de CO2per quilòmetre un 15% inferiors. A més, els vehicles dièsel nous i els de gasolina produeixen emissions contaminants en nivells equivalents", aclareixen.
En aquest sentit, segons les cinc associacions, són els vehicles més antics els que tenen nivells d’emissions de CO2, i per això han convidat les autoritats a fixar el seu objectiu en la introducció de mesures basades a "retirar de la circulació els cotxes més vells i ineficients l’edat mitjana del qual supera ja els 12 anys".
Compromís amb les baixes emissions
Notícies relacionadesPer la seva part, el sector de l’automoció espanyol diu que està compromès amb les baixes emissions "des de fa dècades, una cosa que demostren, afirmen, les "fortes inversions en R+D+i per posar al mercat vehicles cada vegada més nets i eficients". "Per això hem aconseguit que els vehicles nous dièsel emetin un 84% menys d’emissions NOx i un 91% menys de partícules que els vehicles de fa 15 anys", precisen a la carta Anfac, Aniacam, Sernauto, Faconauto i Ganvam.
Les cinc associacions asseguren que estan plenament compromeses amb la descarbonització del transport i la mobilitat amb zero i baixes emissions. Per això demanen que "no s’ataqui cap tecnologia ni es generi incertesa innecessària en la ciutadania". "Això pot afectar molt negativament tant les inversions en el nostre país i l’ús directe i indirecte del sector, com els compradors recents d’aquests vehicles dièsel, indefensos, que veuen com perd valor la seva inversió de cara al futur. A més, sobretot en l’àmbit local, penalitzar als cotxes dièsel (tot i que siguin nous), l’únic que està provocant és un increment de les emissions de CO2, ja que estan sent substituïts per vehicles de gasolina", conclouen.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Assassinat a Tailàndia Silvia Bronchalo: ¿qui és la mare biològica de Daniel Sancho?
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats