Conflicte laboral

Els tripulants de cabina de Ryanair aniran de nou a la vaga l'última setmana de setembre

Els TCPs de la companyia a Espanya, Itàlia, Portugal, Bèlgica i Holanda han acordat a Roma mobilitzacions conjuntes a finals de setembre

L'aerolínia va firmar el primer conveni col·lectiu amb els pilots italians fa uns dies i en favor de fer-ho amb els aviadors irlandesos

undefined44910226 file photo  ryanair aircraft are seen at dublin airport dubl180905215333

undefined44910226 file photo ryanair aircraft are seen at dublin airport dubl180905215333 / Clodagh Kilcoyne

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Els tripulants de cabina de Ryanair a Europa tornen a la càrrega amb l’anunci d’una nova convocatòria de vaga conjunta l’última setmana de setembre, segons han acordat els representants dels sindicats espanyols (USO i Sitcpla), portuguesos (SNPVAC), belgues (CNE-CSC i LBC-NVK), italià (UIL FILT-CGIL) i holandès (FNV), al terme d’una reunió a Roma. Després de les aturades dels dies 25 i 26 de juliol que van suposar la cancel·lació de més de 400 vols a tot Europa, els cinc països europeus han decidit reprendre les mobilitzacions en vista de la falta d’acords amb la companyia. La data exacta es coneixerà abans del 13 de setembre, quan s’harmonitzin “les diferents legislacions, ja que s’uniran més països”, va precisar en un comunicat el sindicat espanyol USO.

Aquesta trobada entre sindicats es va produir dues setmanes abans de la junta general d’accionistes de Ryanair (20 de setembre) amb l’objectiu d’influir en les decisions que s’hi adoptin segons va explicar el representant de Vol d’USO Sector Aeri, Ernesto Iglesias. “És normal que ens unim tots, tenint en compte que Ryanair ha continuat ignorant, després de mesos de negociacions i reunions, la llei laboral de cada país en què opera”, va precisar Iglesias.

Els tripulants de cabina espanyols tenien prevista una reunió de mediació dimecres passat que va ser cancel·lada a instàncies de la Direcció General de Treball per la dimissió de la directora, Concepción Pascual. En l’última reunió mantinguda a Treball entre USO, Sitcpla i Ryanair, el primer d’agost, les actituds van arribar a tal acostament que es van situar molt pròximes a l’acord.

Tancant conflictes amb els pilots 

Notícies relacionades

Ryanair ha viscut un estiu negre. No obstant, ha començat el curs fent les paus amb alguns dels seus pilots, l’altre front laboral obert de la companyia, que va sostenir aturades el dia 10 d’agost que van suposar prop de 400 vols cancel·lats a tot Europa al ser convocada pels aviadors d’Irlanda, Suècia, Alemanya, Bèlgica i Holanda. No obstant, l’empresa va aprovar la setmana passada un conveni col·lectiu amb els pilots italians, el primer de la història entre l’aerolínia i el seu personal a Europa.

Una cosa semblant està en marxa a Irlanda, on el sindicat Forsà va arribar a un principi d’acord amb la companyia, que aquesta setmana va ser ratificat pel cent per cent dels pilots de Ryanair, per la qual previsiblement podria ser firmat per les dues parts i així acabar amb un conflicte que va sumar cinc vagues aquest estiu en aquest país. Mentrestant, a Espanya la ‘low cost’ ha citat els pilots de Sepla –que tenen una demanda interposada davant de l’Audiència Nacional per tenir sota la normativa irlandesa gairebé tota la plantilla– per tractar la “possibilitat” d’aplicar la legislació laboral espanyola a la plantilla.