Nova homologació

Seat preveu desconvocar torns a Martorell per la falta de motors

La firma automobilística eliminarà dies de producció en diversos caps de setmana, sense que això comporti una reducció de plantilla

 

  / REUTERS / GUSTAU NACARINO

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Seat preveu desconvocar els dies de producció addicional previstos en diversos caps de setmana a partir de setembre per reduir el nombre de cotxes per la falta de prou motors a causa de les noves homologacions i a l’augment de la demanda de gasolina en detriment del dièsel.

Segons ha explicat a Europa Press el president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, la planta de Martorell (Barcelona) compta amb mesures de flexibilitat per fer front a aquesta situació, amb la qual cosa no tindrà afectació sobre la plantilla. Carnero ha assegurat que no hi ha risc d’un expedient de regulació temporal d’ocupació (Erto), com ha ocorregut a la planta de Volkswagen a Landaben (Navarra), que tancarà durant vuit dies per reduir la producció en 11.000 unitats.

Fonts de la direcció de Seat han assegurat que la companyia està analitzant la situació i tindrà més informació en els dies següents; durant el mes d’agost, la fàbrica de Martorell per a la producció i aprofita per realitzar tasques de manteniment, i les mesures de flexibilitat es pactaran amb els sindicats a començaments de setembre.

Per al mes de setembre, direcció i sindicats ja havien pactat sis torns addicionals per a la línia 1, la que fabrical’Ibiza  il’Arona  –quatre dissabtes al matí i dos diumenges a la nit– i dos torns addicionals per a la línia 2, que fabrica el Lleó –dos dissabtes al matí–, i desconvocar-los suposaria deixar de produir uns 3.000 cotxes.

Menys demanda de dièsel

Notícies relacionades

La falta de motors es deu que cada vegada hi ha més demanda de motors de gasolina i menys de dièsel. Per exemple, Seat comptava el juliol amb un 30% de comandes de cotxes dièsel i la resta de gasolina, uns percentatges que han donat un tomb en pocs mesos.

També està afectant la nova norma europea d’homologació d’emissions i consums als motors dels nous vehicles que entrarà en vigor l’1 de setembre, denominada WLTP, i el fabricant no està arribant a temps per homologar tots els motors. 

Temes:

Martorell Seat