AEROLÍNIES

La borsa rep amb una davallada al nou conseller delegat d'Air France-KLM

Benjamin Smith s'estrena com a conseller delegat amb un descens del 3%

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els mercats van rebre aquest divendres amb una forta davallada el nomenament com a nou conseller delegat del grup francoholandès Air France-KLM del canadenc Benjamin Smith, l’arribada del qual ha sigut molt criticada pelssindicats, amb què ha de bregar per evitar noves vagues en els propers mesos.

Les accions d’Air France-KLM han arribat a baixar el 4,75% durant la jornada a la Borsa de París, tot i que després la caiguda s’ha situat als voltants al 3%.

Els seus títols havien començat la sessió lleugerament a l’alça, però després d’uns minuts, que van arribar a negociar-se a 9,108 euros, van iniciar un fort descens accentuat durant el matí i la primera hora de la tarda.

Malgrat aquesta evolució de les últimes hores, el seu valor al parquet ha pujat un 18% l’últim mes, cosa que no impedeix que des de començaments d’any acumuli una depreciació superior al 36%.

Crisi oberta

Smith va ser designat ahir pel Consell d’Administració per posar fi a la crisi oberta amb la dimissió el passat 4 de maig de Jean-Marc Janaillac, que es va sentir desautoritzat després de perdre un referèndum que ell mateix havia convocat entre el personal per acabar amb el conflicte salarial que enfrontava la direcció amb els sindicats.

Les vagues a Air France la primavera passada per aquestes diferències salarials, que no s’han resolt i poden donar lloc a noves convocatòries d’aturades, li van costar a la companyia més de 335 milions d’euros.

Notícies relacionades

El futur director general del grup francoholandès, que fins ara ha sigut el número dos d’Air Canada i assumirà el nou lloc com tard el 30 de setembre, compta amb el suport de l’Estat francès, que controla el 14,3 % del capital.

La intersindical d’Air France, no obstant, considera “inconcebible que la companyia, francesa des de 1933, caigui en mans d’un dirigent estranger la candidatura del qual li haurien donat suport” grups competidors, en concret el nord-americà Delta Airlines i Xina Airlines, cada uns dels quals té el 8,8% d’accions.