Conflictes laborals aeroports

Continuen les tensions a les companyies aèries

Els pilots de Ryanair a Irlanda es reuneixen amb la companyia per intentar aconseguir un acord

Els empleats d'Air France amenacen amb aturades si no l'empresa no acata les seves demandes salarials

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Estiu calent als aeroports europeus en què continuen les tensions després de la macrovaga de pilots de Ryanair del 10 d’agost que es va saldar amb 400 vols cancel·lats i prop de 70.000 passatgers afectats. Aquest dilluns un dels convocants d’aquesta vaga, els pilots d’Irlanda, han començat una reunió de tres dies amb la companyia, després de 24 dies distanciats i cinc vagues, per intentar arribar a un acord.

Els irlandesos demanen un sistema “just i transparent” per a la transferència de personal entre les bases europees de Ryanair, sobretot després de l’anunci per part de la companyia que retallarà un 20% de la seva flota d’aquest país (de 30 a 24 avions a partir del 28 d’octubre) i que suposarà 100 pilots i 200 tripulants de cabina menys, segons Ryanair.

Des del sindicat irlandès adverteixen que no faran comentaris públics ni aturades mentre el procés estigui en marxa, no obstant, el portaveu del sindicat FORSA, Bernard Harbor va dir aquest cap de setmana a ‘The Irish Times’ que encara “existeixen diferències significatives entre les dues parts”.

Una situació semblant viuen els empleats d’Air France-KLM  que, enmig del procés de selecció del seu pròxim conseller delegat, han amenaçat amb 15 dies de vaga a la companyia si el nou equip directiu no accepta les seves demandes salarials, segons va afirmar el president del Sindicat Nacional de Pilots d’Aerolínies (SNPL, per les seves sigles en francès), Philippe Evain, aquest cap de setmana en una entrevista al diari ‘Le Parisien’.

Notícies relacionades

El divorci entre la gerència de la companyia i els empleats és un fet, per al president de SNPL, i la decisió que el Consell d’Administració hagi decidit triplicar la remuneració del futur CEO “un símbol”, va dir, abans d’advertir que si la nova administració no negocia hi haurà 15 dies de vaga.

A Espanya, els tripulants de cabina a Barcelona de Finnair es reuneixen demà amb la subcontracta Atlas (Adecco Outsorcing) per provar d’arribar a un acord i evitar anar a la vaga aquest cap de setmana.