Transports

Ryanair cancel·la 250 vols amb origen o destinació Alemanya per a aquest divendres

Els pilots alemanys de Ryanair se sumen a la vaga del 10 d'agost

Ryanair suma amb Irlanda, Bèlgica i Suècia 400 vols cancel·lats

A cabin crew staff member enters a Ryanair plane at the airport, during a protest on the second and last day of a cabin crew strike held in several European countries, in Valencia, Spain July 26, 2018 REUTERS/Heino Kalis

A cabin crew staff member enters a Ryanair plane at the airport, during a protest on the second and last day of a cabin crew strike held in several European countries, in Valencia, Spain July 26, 2018 REUTERS/Heino Kalis / HEINO KALIS (REUTERS)

3
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Ryanair cancel·la 250 vols amb origen o destinació Alemanya per a aquest divendres 10 d’agost a causa de la decisió delspilots  de la companyia a Alemanya d’afegir-se a la vaga de 24 hores que també serà secundada pels seus homòlegs a Irlanda, Bèlgica i Suècia i que suposarà 396 vols menys en circulació per Europa i 70.000 passatgers afectats.

Ryanair, abans de conèixer-se les aturades convocades a Alemanya i que han comptat amb el vot afirmatiu del 96% dels treballadors, ja havia anunciat la cancel·lació del 6% de més de 2.400 vols a tot Europa, atesa l’actitud de vaga dels pilots irlandesos, belgues i suecs que va suposar la cancel·lació de 146 vols (Bèlgica 104, Suècia 22 i Irlanda 20).

El sindicat alemany de pilots Vereinigung Cockpit (VC) ha anunciat aquest dimecres, només 48 hores abans que es produeixi l’atur, la seva decisió d’unir-se a la vaga d’aquest divendres per reivindicar “millores salarials i en les condicions de treball”, en paraules del seu president, Martin Locher. 

“La principal raó d’aquesta vaga és aconseguir uns salaris justos per a tots els pilots a Alemanya i bons contractes, a més que es redueixi el màxim de la durada laboral, que en aquest moment és en 18 hores, volem reduir-la fins a les 16 hores”, van precisar a EL PERIÓDICO fonts del sindicat alemany que asseguren que des delnovembre del 2017 fa que intenten arribar a un acord amb la companyia “sense aconseguir cap millora”. “No veiem cap intent per part de Ryanair des de fa vuit mesos i han tingut prou temps per fer-nos una bona oferta”, van agregar aquestes fonts.  

Condicions laborals

A Alemanya, al contrari que en altres països com Espanya on la companyia utilitza subcontractes, el 80 % dels pilots tenen un contracte directe amb la companyia, una xifra que va en augment, segons fonts del sindicat, a causa de la lleis en aquest país. No obstant, i malgrat estar directament contractats per Ryanair, les condicions laborals no són les idònies, asseguren. 

D’altra banda, des de Ryanair asseguren que els seus pilots a Alemanya tenen unes condicions laborals “excel·lents”: “Els paguem 190.000 euros i, a més de beneficis addicionals, van tenir un increment del 20 % al principi d’aquest any. Els pilots de Ryanair guanyen almenys un 30 % més que els d’Eurowings i un 20 % més que els pilots de Norwegian”, afirma en un comunicat el director de màrqueting i portaveu habitual de la companyia, Kenny Jacobs.

A falta de conèixer l’actitud dels pilots holandesos, que també van aprovar anar a la vaga, però encara no han convocat data, ja sónquatre els països els pilots de Ryanair dels quals no pujaran als avions aquest divendresi que provocaran la major aturada aèria de la companyia fins al moment. Una decisió que ha sigut acordada de forma coordinada per tots els sindicats europeus a través del’Associació Europea de Pilots (ECA), segons expliquen fonts del sindicat espanyol Sepla, que van decidir no anar a la vaga perquè la companyia tingués diversos fronts oberts, l’industrial i també el judicial.  “Aquesta serà la tònica, no crec que això sigui el final de les accions fins que l’empresa entengui quines són les nostres reivindicacions. Jo espero que la companyia s’assegui a parlar de veritat, a negociar en positiu, sense donar-li més voltes”, agreguen.

24 vols cancel·lats a Espanya, i pujant

Espanya, aquest divendres la companyia ja ha cancel·lat un total de 24 vols en previsió dels conflictes laborals a Suècia (4) i Bèlgica (20), als quals s’hauran d’afegir l’anunci d’Alemanya, que farà molt més mal a la companyia i als viatgers amb origen o destinació Espanya. El motiu és que la companyia té previstos aquest divendres més de 100 vols amb origen o destinació Espanya. 

Notícies relacionades

A més, la decisió de Ryanair de cancel·lar vols 48 hores abans que es produeixi la vaga tindrà les mateixes conseqüències que si no ho fessin: caos als aeroports. De fet, des de la companyia blasmen el sindicat alemany que no els haguessin avisat de la seva decisió de parar divendres amb 7 dies d’antelació per a així avisar els passatgers.

No obstant, segons el Reglament Europeu sobre els drets dels passatgers, “tret que s’hagi informat de la cancel·lació 14 dies abans del vol programat”,si no ha sigut una cancel·lació a causa de motius extraordinaris, com és el cas, el passatger haurà de ser igualment compensat, per la qual cosa els passatgers es trobaran en la tessitura de fer cues als taulells per intentar trobar una solució, com ja va passar amb la vaga italiana de tripulants de cabina el 25 de juliol.