comerç a internet
Amazon escalfa la distribució amb el seu 'prime day' en plenes rebaixes
Més de 20.000 pimes al voltant del món van superar els 800.000 euros de vendes el 2017
zentauroepp44121564 file in this feb 8 2018 file photo amazon prime now ba180706110022 /
El ‘prime day’ d’Amazon torna a sacsejar el comerç local, aquesta vegada en plenes rebaixes d’estiu. La cita de dilluns vinent ja escalfa motors i apunta a noves cotes de transaccions 'online', aquesta vegada amb l’objectiu d’implicar especialment les petites i mitjanes empreses. Les rebaixes d’estiu, fonamentalment centrades en moda, es diversifiquen múltiples sectors.
El 2017, les petites i mitjanes empreses espanyoles que venen a través d’Amazon Marketplace van superar els 250 milions d’euros en exportacions. Més de 20.000 pimes de tot el món van superar els 800.000 euros en vendes a Amazon l’any passat, gran part en el batejat com a ‘prime day’. El dia de descomptes per a clients preferents arriba en plena campanya de rebaixes per dinamitzar unes vendes adormides amb l’arribada de l’estiu. Mentre els més malastrucs veuen en Amazonun aspirant al monopoli i la causa de tancaments del comerç local, la multinacional insisteix a defensar la plataforma de venda com un "dinamitzador de les economies locals". Els clients ‘prime’ van comprar més de 40 milions de productes a pimes durant el ‘prime day’ 2017 a escala mundial.
Notícies relacionadesEl ‘prime day’ 2018 del dilluns 16 de juliol a les 12 hores vol ser per a la multinacional una eina comercial especialment dirigida a les pimes, a les quals ofereix un canal d’entrada per accedir a uns 100 milions de clients fidelitzats per Amazon. "Ofereix a les empreses més petites l’oportunitat de vendre els seus productes al costat de les marques més grans i reconegudes", ha assegurat Nicholas Denissen, vicepresident per al negoci d’Amazon Marketplace. D’acord amb l’estudi recent 'Small Business Impact Report' publicat per Amazon, més de 20.000 pimes al voltant del món van assolir els 800.000 euros de vendes a Amazon el 2017, gràcies en part al ‘prime day’.
Javier Alvira, director d’Amazon Marketplace a Espanya, confia que aquesta oportunitat d’arribar a milions de clients d’Amazon convenci les empreses a introduir-se en la venda 'online'. Ja en la campanya nadalenca passada, el 'black friday' va suposar per a Amazon 1,4 milions de comandes a Espanya i va tensar al límit les capacitats logístiques espanyoles per repartir el que van adquirir els compradors. Es calcula que la multinacional va gestionar llavors de l’ordre de 16 comandes per segon. Aquell dia, els productes més venuts van ser una targeta de memòria de 64 gb de Sandisk, un rellotge multiesport de Garmin, un robot aspirador i un portàtil de Lenovo, per exemple. Una festa de consumisme.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats
- L’autògraf es venja del ‘selfie’ al Sant Jordi Musical de la Damm