Anar al contingut

comerç a internet

Amazon escalfa la distribució amb el seu 'prime day' en plenes rebaixes

Més de 20.000 pimes al voltant del món van superar els 800.000 euros de vendes el 2017

Eduardo López Alonso / Barcelona

Amazon escalfa la distribució amb el seu 'prime day' en plenes rebaixes

John Minchillo

El ‘prime day’ d’Amazon torna a sacsejar el comerç local, aquesta vegada en plenes rebaixes d’estiu. La cita de dilluns vinent ja escalfa motors i apunta a noves cotes de transaccions 'online', aquesta vegada amb l’objectiu d’implicar especialment les petites i mitjanes empreses. Les rebaixes d’estiu, fonamentalment centrades en moda, es diversifiquen múltiples sectors. 

El 2017, les petites i mitjanes empreses espanyoles que venen a través d’Amazon Marketplace van superar els 250 milions d’euros en exportacions. Més de 20.000 pimes de tot el món van superar els 800.000 euros en vendes a Amazon l’any passat, gran part en el batejat com a ‘prime day’. El dia de descomptes per a clients preferents arriba en plena campanya de rebaixes per dinamitzar unes vendes adormides amb l’arribada de l’estiu. Mentre els més malastrucs veuen en Amazon un aspirant al monopoli i la causa de tancaments del comerç local, la multinacional insisteix a defensar la plataforma de venda com un "dinamitzador de les economies locals". Els clients ‘prime’ van comprar més de 40 milions de productes a pimes durant el ‘prime day’ 2017 a escala mundial.

El ‘prime day’ 2018 del dilluns 16 de juliol a les 12 hores vol ser per a la multinacional una eina comercial especialment dirigida a les pimes, a les quals ofereix un canal d’entrada per accedir a uns 100 milions de clients fidelitzats per Amazon.  "Ofereix a les empreses més petites l’oportunitat de vendre els seus productes al costat de les marques més grans i reconegudes", ha assegurat Nicholas Denissen, vicepresident per al negoci d’Amazon Marketplace. D’acord amb l’estudi recent 'Small Business Impact Report' publicat per Amazon, més de 20.000 pimes al voltant del món van assolir els 800.000 euros de vendes a Amazon el 2017, gràcies en part al ‘prime day’.

Javier Alvira, director d’Amazon Marketplace a Espanya, confia que aquesta oportunitat d’arribar a milions de clients d’Amazon convenci les empreses a introduir-se en la venda 'online'. Ja en la campanya nadalenca passada, el 'black friday' va suposar per a Amazon 1,4 milions de comandes a Espanya i va tensar al límit les capacitats logístiques espanyoles per repartir el que van adquirir els compradors. Es calcula que la multinacional va gestionar llavors de l’ordre de 16 comandes per segon. Aquell dia, els productes més venuts van ser una targeta de memòria de 64 gb de Sandisk, un rellotge multiesport de Garmin, un robot aspirador i un portàtil de Lenovo, per exemple. Una festa de consumisme.