EL 2017

El comerç electrònic accelera el seu creixement a Espanya

Les compres per internet van superar els 30.000 milions d'euros en valor el 2017, el 25,7% més

zentauroepp44121564 file   in this feb  8  2018  file photo  amazon prime now ba180706110022

zentauroepp44121564 file in this feb 8 2018 file photo amazon prime now ba180706110022 / John Minchillo

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El comerç electrònic no només es consolida a Espanya, sinó que accelera el seu creixement. Els ciutadansd’Espanya  van realitzar compres en botigues ‘on line’ per valor de 30.406 milions d’euros el 2017, cosa que suposa un creixement del 25,7% respecte de l’any anterior. Això suposa una nova empenta del sector, ja que l’augment l’any precedent havia sigut del 20,8%.

Amazon. Aliexpress. El Corte Inglés. Media Markt. PC Componentes. Però també ZaraEdreamsTicketmasterBwin... El comerç ‘on line’ a Espanya ha agafat velocitat de creuer, i ho fa impulsat per un augment de les vendes de pràcticament totes les categories. Tot i que habitualment s’associï el sector a les grans firmes que envien productes a casa, comprar un bitllet d’avió per internet o realitzar una aposta esportiva també són compres ‘on line’

Quart trimestre 

L’acceleració del comerç es nota en les dades trimestrals. En l’últim trimestre del 2017, per exemple, les vendes del comerç electrònic van ascendir fins als 8.526 milions d’euros, el 28,1% més que els 6.656 milions d’euros dels tres últims mesos del 2016 i el 9,5% que els 7.785 milions d’euros del tercer trimestre.

Per sectors, les indústries amb més ingressos en el quart trimestre van ser les agències de viatges i operadors turístics, amb l’11,3% de la facturació total; el transport aeri, amb un 7,5%, i les peces de vestir, amb un 7,1%.

Més transaccions

D’altra banda, el nombre de transaccions registrades en els tres últims mesos del 2017 va assolir els 154,5 milions d’operacions, cosa que representa una pujada del 31,5% respecte als 117,5 milions del mateix període de l’any anterior.

En aquest context, els jocsd’atzar  i apostes lideren el rànquing per compravendes amb un 6,8%, seguits del transport terrestre de viatgers i la venda de discos, llibres, diaris i papereria, amb un 6,6% i un 5,8%, respectivament.

Pel que fa a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya van acumular el 50,2% dels ingressos en el quart trimestre del 2017, un 13,8% dels quals, procedents de l’exterior, mentre que el 49,8% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs a l’exterior.

Dèficit exterior

En aquest context, el saldo net exterior, la diferència entre el que es compra des de l’estranger a llocs webs espanyoles i el que es compra des d’Espanya a l’estranger, va donar un dèficit de 3.073 milions d’euros en els tres últims mesos de l’any passat.

En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l’exterior va ser de 4.247 milions d’euros, un 36,8% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l’exterior van assolir una facturació de 1.174 milions d’euros, un 36% més.

Així mateix, les dades de la CNMC recullen el que 93,1% de les compres des d’Espanya cap a l’exterior es van dirigir a la Unió Europea, seguides dels Estats Units (2,3%), amb el transport aeri (8,2%), les peces de vestir (8%) i la subscripció a canals de televisió (6,2%) els sectors més demandats.

Notícies relacionades

En el cas de les compres realitzades a Espanya des de l’exterior, el 70,1% va provenir de la UE. Les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, transport aeri, transport terrestre, lloguer d’automòbils i els hotels) van acaparar el 65% de les compres.

D’altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d’Espanya van augmentar un 15,5% interanual en el període comprès entre l’octubre i el desembre, fins als 3.105 milions d’euros. El sector turístic va suposar el 27,9% de la facturació dins d’Espanya, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (7,6%) i les peces de vestir (6,4%).