solucions tecnològiques

Visibilitat en 'e-commerce'

Epinium llança una eina per optimitzar la presència dels seus clients a Amazon.

En el futur vol que la seva plataforma també sigui compatible amb Alibaba

zentauroepp44150299 economia peu de foto  miquel ferrando y carlos martinez  cof180704182428

zentauroepp44150299 economia peu de foto miquel ferrando y carlos martinez cof180704182428

2
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Epinium es recolza en Amazon per créixer amb el llançament d’una solució tecnològica per optimitzar el posicionament dels productes dels seus clients en el ‘marketplace’ del gegant nord-americà del comerç electrònic. Anteriorment l’‘start up’, fundada fa tres anys, estava centrada a realitzar estudis de mercat de manera automatitzada a través del seu algoritme. Ara, tot i que aquesta eina continua activa, la companyia està abocada en aquesta nova línia de negoci.

“Alguns estudis apunten que el 45% de les vendes en 'retail' (comerç minorista) estan influïdes per Amazon, bé perquè es produeixen a la seva plataforma, bé perquè s’utilitza per comparar preus o opinions. Això significa que si millores la teva presència a Amazon pots incrementar les vendes a tots els canals”, explica Carlos Martínez, director general i cofundador d’Epinium. L’eina, batejada com Epinium Analytics i operativa des del mes de maig, permet adaptar els títols, descripcions i fotografies dels articles –a més d’altres factors que en determinen el posicionament 'on line'– per situar-los als llocs més destacats d’Amazon.

Notícies relacionades

Alguns dels clients de més renom amb qui treballa actualment l’‘start up’ són Braun, Acer, Delonghi i Oster. Epinium monetitza els seus serveis a través d’una subscripció el preu de la qual oscil·la entre els nou euros al mes per gestionar menys de 50 referències i una mica més de 100 euros al mes fins a 25.000 referències. Actualment la tarifa és la mateixa tant per a les empreses fabricants dels productes com per a agències de màrqueting que utilitzen la plataforma per gestionar els comptes de tercers, encara que la firma tecnològica sospesa modificar aquesta política de preus.

Acceleració germànica

La companyia va participar l’estiu passat en el programa d’acceleració intensiu Metro, impulsat per Techstars, a Berlín. Una vegada conclòs el programa, Techstars va invertir 120.000 euros en la societat. Com a condició indispensable per rebre aquest capital, Epinium va haver detraslladar la seva seu al Regne Unit, si bé tota l’activitat de la companyia es concentra a les seves oficines del Tecnocampus de Mataró. En total Epinium ha aixecat 400.000 euros i els plans de l’empresa passen per obrir una nova ronda abans de final d’any per continuar creixent i aconseguir que en el futur la seva eina sigui compatible amb altres ‘marketplaces’ com Alibaba. Actualment l’‘start up’ compta amb un equip de sis treballadors, i Carlos Martínez i Miquel Ferrando, cofundadors de la companyia, són el director general i el responsable de tecnologia respectivament.