Iberia ja té el seu A350-900 i l'anomenarà 'Plácido Domingo'
L'aparell és el primer d'última generació que s'incorpora a la flota
first-a350-900-delivery-to-iberia-ferry-flight-003 /
Iberia ha rebut aquest dimarts a les instal·lacions d’Airbus de Tolosa (França) el seu primer avió A350-900, batejat en honor del tenor espanyol Plácido Domingo, els primers vols comercials del qual tindran com a destinació Londres i París a partir del 20 de juliol i Nova York des del 4 d’agost.
L’A350-900 és el primer avió d’última generació que s’incorpora a la flota d’Iberia, que rebrà 15 aparells més d’aquest model fins a l’any 2021, segons ha assenyalat en un comunicat.
Estrenamos el primer #IberiaA350 @PlacidoDomingo. Así es la nueva experiencia a bordo: asientos más espaciosos, reposacabezas completamente ajustable, mayor espacio para equipaje de cabina, y el mejor sistema de entretenimiento individual. ¡Buen trabajo, @Airbus! pic.twitter.com/0AfBZyyxtC
— Iberia (@Iberia) 26 de junio de 2018
L’aerolínia oferirà 348 seients a bord dels seus A350-900: 31 a classe ‘business’, 24 a la seva nova cabina turista prèmium i 293 a classe turista.
Procés de renovació
Amb l’entrega d’aquesta comanda, que ha comptat amb la participació, entre d’altres, del president executiu d’Iberia, Luis Gallego i del conseller delegat d’Airbus, Thomas Enders, la companyia continua amb el seu procés de renovació i ampliació de flota iniciat el 2011.
En total, s’han demanat 56 avions nous per a la línia aèria: 8 A330-300 i 12 A330-200, que ja s’han rebut, 16 A350-900 i 20 A320Neo. Mireu aquí com ha sigut l’entrega.
Iberia ha renovat, a més, els 17 avions A340-600 de la seva flota per incorporar-los les noves cabines de radi llarg, així com el sistema d’entreteniment individual i connectivitat wifi.
L’avió A350-900, que té un abast de 14.800 quilòmetres, és la primera unitat d’aquest model amb aerodinàmica i estructura millorades que utilitza un percentatge més gran de material compost en la seva fabricació i un nou disseny d’elements, com les ales o els marcs de les finestres.
Última generació
El tren d’aterratge, a més, està reforçat, cosa que permet que l’avió es pugui enlairar amb un pes màxim de 280 tones. Dos motors Rolls-Royce Trent XWB, amb 84.000 lliures d’empenta cada un, propulsen l’avió, que en la configuració d’Iberia pot transportar fins a 348 passatgers.
Amb tot això, l’A350-900 és un avió d’última generació que incorpora l’última tecnologia, tant en la seva construcció, com en la seva operació, sosté Iberia, que subratlla així mateix que es tracta de l’avió més silenciós del mercat.
Així, el consum de combustible i l’emissió de CO2 a l’atmosfera del nou avió és un 25% més baixa que en avions similars. A més destaquen les seves finestres panoràmiques i la il·luminació led.
- Rosa Peral: "És un baló d’oxigen per avalar la meva innocència"
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- El millor lloc per veure la Copa Amèrica de vela
- Pedraz sospesa agafar el jutjat del cas Tsunami
- El Govern salvarà 2.000 milions dels pressupostos amb el PSC i els Comuns
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Trucs Ficar els peus en vinagre: l’increïble resultat que cada dia copia més gent
- La paret més alta d'Alberto Ginés: com el primer or olímpic d'escalada busca un lloc a París 2024
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- La consagració de Lunin