concentració

Sony compra un 60% d'EMI per 1.955 milions

Amb la transacció, la japonesa, que ja en tenia un 39,8%, crea la discogràfica més gran del món

1
Es llegeix en minuts

Sony ha arribat a un acord per a l’adquisició per l’equivalent a 1.955 milions d’euros d’aproximadament un 60% del capital sociald’EMI Music Publishing en poder de Mubadala Investment, el fons d’inversions estatal de l’emiratd’Abu Dhabi. Així, el conglomerat japonès, que controlava ja de manera indirecta un 39,8% de la discogràfica, es convertirà en la companyia més gran del sector.

En el marc de la transacció, que hauran d’autoritzar els corresponents reguladors, Sony assumirà l’actual deute brut d’EMI Music Publishing, que ascendia a uns 1.154 milions d’euros fins al 31 de març passat, mentre que en el tancament de l’operació la companyia confia a anotar-se un guany de 765 milions d’euros en relació amb la participació a EMI que actualment posseeix.

Serveis de 'streaming'

Notícies relacionades

"El negoci de la música ha gaudit d’un ressorgiment els últims anys, gràcies principalment al creixement dels serveis de 'streaming' basats en subscripcions", ha declarat Kenichiro Yoshida, president i conseller delegat de Sony Corporation.

EMI Music Publishing posseeix o administra els drets de més de dos milions de cançons, incloent-hi les obres d’artistes com QueenKanye West, Alicia Keys, Drake, Pink, Pharrell Williams o Sia. En el seu últim exercici fiscal, que va concloure el 31 de març passat, EMI Music Publishing va generar ingressos de 562 milions d’euros i va obtenir un resultat d’explotació de 211 milions d’euros.

Temes:

Sony