Anar al contingut

Resultats 2017

Els ingressos de Vodafone a Espanya s'estanquen

La companyia de telecomunicacions veu incrementats els seus ingressos totals un 0,1%, tot i que amplia els ingressos per serveis i la seva cartera de clients

El Periódico

FILE PHOTO: Vodafone Chief Executive Vittorio Colao delivers a keynote at the Mobile World Congress in Barcelona, Spain, February 26, 2018. REUTERS/Sergio Perez/File Photo

FILE PHOTO: Vodafone Chief Executive Vittorio Colao delivers a keynote at the Mobile World Congress in Barcelona, Spain, February 26, 2018. REUTERS/Sergio Perez/File Photo / Sergio Perez (REUTERS)

Vodafone va tancar l’exercici fiscal del 2017 amb uns ingressos totals a Espanya molt similars als de l’exercici anterior, amb un lleu ascens d’un 0,1% fins als 4.978 milions d’euros. No obstant, la companyia de telecomunicacions sí que va incrementar de manera més significativa els ingressos per serveis, un l’1,8%, fins als 4.587 milions d’euros, segons ha explicat en un comunicat la companyia.

Exclòs l’impacte del canvi de les tarifes d’acabament mòbil i els tipus de canvis constants, els ingressos per serveis van créixer un 2,3% i els totals un 0,6%.

Pel que respecta al resultat brut d’explotació o 'ebitda', aquest es va situar en 1.420 milions d’euros, un 4,4% més que el reportat l’any passat i un 5 % més en termes "orgànics". Aquesta millora es va deure que l’increment dels ingressos per serveis i la reducció de costos comercials i operatius van compensar l’augment dels costos a l’engròs d’accés a la xarxa de fibra, continguts i ‘roaming’.

Només el quart trimestre de l’any, Vodafone va facturar per serveis 1.117 milions d’euros, un 1% més, i va registrar uns ingressos totals de 1.209 milions, un 0,7% menys. Inclòs en aquest càlcul l’impacte de les tarifes d’acabament mòbil.

En el conjunt de l’exercici, el creixement dels ingressos es va deure a l’augment de la base de clients fixos i convergents, és a dir, aquells que contracten diversos serveis en un mateix paquet, així com al llançament dels nous plans de preus a principis d’any.

Però aquest creixement, afegeix la companyia, "es va veure alentit en el tercer trimestre per la forta activitat promocional".

Més de 14 milions de clients a Espanya

A 31 de març, l’operadora superava els 2,5 milions d’usuaris de Vodafone One (mòbil, fix i televisió), 154.000 més que un any abans, segons la mateixa font, que ha destacat que el "ràpid" ritme en l’adopció de solucions convergents va elevar els ingressos generats pels clients residencials un 13,7% i ja representen un 59% dels ingressos totals en aquest segment.

En telefonia mòbil, va tancar l’any amb 14.134.000 clients després de registrar 164.000 noves altes i dur a terme al març la desconnexió neta de 145.000 línies (la majoria de les quals línies de dades que s’oferien per garantir l’accés a la banda ampla ultraràpida durant la provisió de serveis d’ADSL i que van quedar en desús).

Els clients amb fibra ascendien a 2,7 milions (419.000 més), els clients de banda ampla fixa a 3,34 milions (109.000 més) i els de televisió a 1,36 milions (51.000 més).

Temes: Vodafone

0 Comentaris
cargando