ALIMENTARIA 2018

Coca-Cola amplia el catàleg i entra en el mercat de les begudes ecològiques i vegetals

La companyia busca guanyar pes en el segment de les begudes no carbohidratades

ades

ades

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Coca-Cola Iberia busca transformar el seu negoci a Espanya per aconseguir, el 2025, el mateix pes en el negoci de les begudes carbohidratades (amb gas) i les no carbohidratades. Per això, la seva gran aposta a Alimentaria, la fira d'alimentació que se celebra al recinte de la Gran Via, són noves begudes ecològiques i vegetals, a més d'una aigua especial.

"Espanya és el país amb més demanda de begudes sense sucres del grup, i la companyia seguirà treballant en aquest àmbit", ha destacat a la fira a aquest diari el director de Salut i Nutrició de l'empresa, Rafael Urrialde. La companyia ha reduït la presència de sucres en molts dels seus productes (Fanta, -30%; Sprite, -80%; Aquarius, -30%), i seguirà canviant fórmules i llançant productes alternatius perquè el consumidor "pugui triar quin és el seu producte demanat". Des del 2000, l'empresa ha reduït un 45% el sucre en el global dels seus productes, i el seu compromís de cara al 2020 és que baixi un altre 12%, per sobre del plantejament de la patronal (10%). En el cas del seu producte estrella, la Coca-Cola, el pes de les variables sense afegits (zero, light, etcètera) ja representen el 41% de les vendes, dos punts més que fa un any.

Notícies relacionades

Al mateix temps, la firma vol potenciar altres categories de productes saludables. A Alimentaria presenta el llançament de dues marques a Espanya, per una banda Ades, una nova gamma de begudes vegetals, i per l'altra Honest, te i cafè ecològics a punt per prendre/emportar-se. "En el cas del cafè Honest, per exemple, té un 44% menys de sucre afegit que la competència", assenyala. A la fira també presenta l'aigua Glacéau Smartwater, i ha anunciat que comercialitzarà a nivell nacional el refresc a base de suc de poma Appletiser.

Amb aquests llançaments, la firma vol treballar per aconseguir "arribar a un 50%-50% en les vendes de productes carbohidratats i sense" el 2025, ha avançat Urrialde (actualment, les carbohidratades són el 70%-75%). "No implica vendre menys carbohidratades, sinó ampliar el nostre negoci en la resta de segments", ha assenyalat.