DEL DILLUNS AL DIJOUS

Alimentaria generarà un impacte econòmic de 200 milions

La fira s'uneix a Hostelco i espera atraure fins dijous 150.000 visitants

El saló aposta per la innovació i per la internacionalització del sector

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Alimentaria, la fira de referència per a la indústria de l’alimentació i les begudes, torna a Barcelona. La principal cita del sector a Espanya i una de les més importants del món celebrarà l’edició més gran dels últims anys al sumar un altre saló al programa: Hostelcol, especialitzat en equipament i serveis per a la restauració, l’hostaleria i les col·lectivitats. Les dues cites esperen atraure uns 150.000 visitants en quatre dies (el 30% d’aquests seran forans). L’impacte econòmic rondarà els 200 milions d’euros.

Des d’avui i fins dijous el recinte firal de la Gran Via s’omplirà de propostes culinàries, xefs, maquinària, olors, sabors i innovació. Alimentaria repeteix la fórmula que l’ha portat a l’èxit (expositors de tots els sectors, àrea d’innovació i activitats de tot tipus), però suma en aquesta edició Hostelco, que se celebrava de manera autònoma. Juntes, ocuparan 100.000 metres quadrats del recinte, amb un total de 4.500 firmes expositores, de les quals el 27% són internacionals, procedents de més de 70 països.

Salons 

Alimentaria reunirà les grans empreses del sector al voltant de sis salons sectorials: Intervin (dedicat al vi, amb 700 cellers i una previsió de 32.000 visitants), Intercarn (carn, 500 expositors i 48.000 visitants), Interlact (lactis i derivats, 150 expositors i 15.000 visitants professionals), Restaurama (food service, 300 firmes, 34.000 professionals) i Expoconser (conserves i semiconserves, 200 expositors, 22.000 visitants). Per la seva part, Hostelco mostrarà les últimes novetats en equips i maquinària per a hostaleria, parament, tecnologia, cafè, tèxtils, interiorisme, bugaderia, vending, spa i complements.

Notícies relacionades

Durant la fira es presentaran les últimes innovacions en aliments, els productes que sortiran al mercat durant els pròxims mesos. Però, sobretot, es farà molt negoci: l’organització ha convidat 800 compradors internacionals (un 30% més que en l’última edició), a més a més d’importadors i operadors de la gran distribució i el canal Horeca, tant espanyols com estrangers, que participaran en un total d’11.200 reunions de negoci amb les firmes expositores.

Estrelles Michelin  

L’aposta per la innovació es veurà en espais com per exemple The Alimentaria Hub i The Alimentaria Experience, que acolliran més de 200 activitats i amb més de 45 estrelles Michelin, i l’àrea de divulgació del vi, anomenada Vinorum Think, a més a més de showcookings i tallers. També hi haurà una zona de còctels i una barra d’olis, on es podran degustar un total de 100 referències.