Emprenedors

Eelp!: Tots els serveis al teu mòbil

Eelp! pot gestionar per l'usuari des de la bugada fins a la revisió a la ITV

lex-daz-ceo2

lex-daz-ceo2

2
Es llegeix en minuts
Miquel Muñoz

Eelp! va néixer fa poc més d’un any amb una missió: fer la vida de la gent més fàcil. Per aconseguir-ho, en aquesta start-up catalana fan qualsevol cosa per als seus clients, des de programar la bugada fins a passejar el gos. L’usuari només ha de dir a un assistent personal el que necessita i des de la companyia l’hi aconseguiran. Encara que la idea va tenir una bona acceptació al mercat, trobar la fórmula per englobar tants serveis no ha sigut un camí fàcil. 

    

Al principi, Eelp! va apostar per oferir els seus serveis mitjançant un sistema de subscripció, és a dir, el client no pagava per cada tasca, sinó que abonava una quota que li donava dret a tants encàrrecs com necessités. Aquest sistema, segons el conseller delegat de l’empresa, Álex Díaz, és «molt americà», però a «Espanya no era viable». En conseqüència, quan Díaz va entrar a l’empresa, a finals d’abril del 2017, es va trobar un panorama «desordenat» i una facturació pobríssima en comparació amb els recursos que Eelp! havia d’invertir per complir els desitjos dels clients.

    

Des d’aquell moment, va plantejar com a única solució viable per a la supervivència d’Eelp! un canvi de model de negoci. La companyia no podia permetre’s seguir ingressant per quotes, sinó que havia de fer-ho mitjançant un model de pagament per servei. A més a més, explica el conseller delegat, era una empresa tecnològica amb «molt pocs processos automatitzats», de manera que es presentava com una altra necessitat urgent reduir la dependència dels helpers, és a dir, les persones encarregades de coordinar els ­serveis.

    

Mentre a Eelp! redefinien el seu model de negoci, l’empresa va deixar de captar clients. No els interessava, segons Díaz, captar nous usuaris perquè no els podien assegurar «un servei de qualitat». Això sí, van seguir atenent els usuaris antics. Amb la inversió externa es va reproduir un patró similar: Díaz va entrar a l’empresa amb una ronda d’inversió de 300.000 euros molt a prop de tancar-se, però va decidir paralitzar-la al no poder oferir unes garanties acceptables.

    

En la reestructuració de l’empresa, hi va haver un altre factor clau: millorar l’experiència de l’usuari. Abans de posar de cap per avall la companyia, «el 95% dels clients», segons explica el conseller delegat, es comunicaven amb els assistents personals d’Eelp! mitjançant aplicacions de missatgeria, perquè l’aplicació mòbil no estava a l’altura o, com en el cas d’Android, ni tan sols existia. Des de l’octubre passat ja està disponible una nova aplicació tant per a Apple com per a Android.

Resultats tangibles

Els resultats d’aquesta redefinició ja són tangibles: Eelp! gestiona ara uns 600 serveis mensuals, pels 45 encàrrecs que realitzava abans de canviar el model de negoci. I la facturació s’ha multiplicat per 14. Ara està, confessa Díaz, per sobre dels 70.000 euros anuals d’ingressos. 

Notícies relacionades

    

El nou rumb també ha atret els inversors a la companyia: en unes dues setmanes, des d’Eelp! esperen aixecar una ronda d’inversió de 500.000 euros, dels quals ja tenen al voltant del 60% compromès.