CANVI ACCIONARIAL

Mediapro ultima la seva venda

La productora catalana, propietària dels drets de la Lliga i la Champions, negocia amb un fons d'inversió xinès

zentauroepp32673743 barcelona  5 de febrero de 2016  mediapro y jaume roures se 180213142648

zentauroepp32673743 barcelona 5 de febrero de 2016 mediapro y jaume roures se 180213142648 / RICARD FADRIQUE

1
Es llegeix en minuts

L'empresa catalana Mediaproproductora de sèries, programes, pel·lícules, canals de televisió (Gol, Bein) i, també, propietària dels drets audiovisuals de la Lliga espanyola i de la Champions, està ultimant la venda de la majoria de les seves accions a Orient Hontai, un fons d'inversió xinès.

Un portaveu de la productora ha confirmat a EL PERIÓDICO que, efectivament, s'està negociant, que les converses van per bon camí, però que "encara no hi ha res firmat". De fet, les informacions d'aquesta possible venda del gruix de les accions de Mediapro a Orient Hontai ja fa diversos mesos que circulen pels sectors econòmics. 

Així, el mes de juliol passat ja es va fer públic l'interès d'aquest mateix fons d'inversió asiàtic per al voltant del 75% de les accions de Mediapro.

Segons publica 'El Confidencial', que sí que dona per feta l'operació, Orient Hontai ha comprat les accions que tenia el grup Torreal (22,5%), la mexicana Televisa (19%) i un dels tres socis fundadors de Mediapro, Gerad Romy (12%). Per aquest 53,5% de les participacions, el grup xinès hauria pagat 900 milions d'euros.

Notícies relacionades

La resta de les accions de Mediapro -que actualment factura uns 1.500 milions d'euros- quedarien en poder del grup publicitari WPP (22,5%) i dels altres dos socis fundadors de l'empresa catalana, Jaume Roures iJaume Roures Tatxo Benet (24%)Bene.

Si bé Orient Ontai Capital és molt poc conegut a Europa (es va fundar el 2014 i s'ha dedicat a comprar empreses de videojoc xineses), la seva verdadera força està  en la seva empresa matriu, Orient Security, companyia financera que, en els seus 20 anys d'existència, mou actius de 26.000 milions d'euros, cotitza a la borsa xinesa i té una capitalització de més de 10.000 milions d'euros.

Temes:

Mediapro