vies de peatge

El PP, disposat a mantenir les autopistes rescatades en el sector públic

Els populars es mostren partidaris de no ampliar cap concessió

2
Es llegeix en minuts

El PP va expressar ahir al Congrés el seu suport a no prorrogar en un principi les concessions de les autopistes de peatge que vencen entre el 2018 i el 2021 i recuperar-les per a l’Estat. Entre aquestes hi ha l’AP-2 i l’AP-7. També es va obrir a l’opció de mantenir en el sector públic les nou autopistes que han fet fallida la gestió de les quals començarà a assumir l’Estat. Tota l’oposició, excepte Ciutadans, va reclamar que no tornin a privatitzar-se.

Una esmena presentada pels populars a la proposició no de llei d’Units Podem que es va debatre en el ple del Congrés inclou la recuperació de les autopistes amb contractes de concessió que vencen fins al 2021. En el text, el PP expressa la seva conformitat, tal com proposa Units Podem, a «mantenir en el sector públic les nou autopistes que han fet fallida», i demanen adoptar «mesures per minimitzar l’impacte i l’afecció que la situació de les autopistes en concurs poden produir sobre els ciutadans».

 Així mateix, en el text de la seva proposta demanen garantir la «disponibilitat» d’aquestes infraestructures «per als que desitgin utilitzar-les i evitant que situacions similars puguin arribar a produir-se en el futur». En tot cas, excloïen de la seva esmena l’exigència al Govern de renunciar «de forma explícita a tornar a privatitzar-les» i a fer «marxa enrere en els passos que ja ha fet per tornar a adjudicar-les al sector privat, paralitzant de seguida el procediment de licitació de dos contractes», que sí que recull en la seva iniciativa Units Podem.

Per un altre costat, el PP recolza no ampliar els períodes de cap concessió de les actuals autopistes de peatge a mesura que vagin arribant al final del període concessional en els últims anys, encara que tampoc reclamen, com advoca Units Podem, que es faci «de forma directa per part del sector públic».

NOVA FÓRMULA

En la roda de premsa celebrada al finalitzar la Junta de Portaveus del Congrés, el portaveu del PP a la Cambra baixa, Rafael Hernando, va advocar perquè aquestes infraestructures «amortitzades pel pagament del peatge reverteixin a l’Estat» i sigui el Govern el que «decideixi com implementarà una nova fórmula per al seu manteniment».

Notícies relacionades

Tot plegat després que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, mostrés la seva disposició a arribar a un acord amb els grups de l’oposició davant el final de diverses de les concessions d’autopistes. Pel que fa a les que seran rescatades, De la Serna ja va avançar que preveu licitar de nou, encara que amb diferents condicions, les 9 autopistes en fallida.

En la relació d’autopistes el PP no inclou, com recull la proposta d’Units Podem, el tram de l’AP-6 entre Villalba i Adanero. En tot cas, sí que hi inclouen l’AP-1 entre Burgos i Armiñán, l’AP-7 entre Tarragona i València, l’AP-7 entre València i Alacant, l’AP-4 entre Sevilla i Cadis, l’AP-7 entre Montmeló i la Jonquera, l’AP-7 entre Barcelona i Tarragona, l’AP-7 entre Montmeló i el Papiol, i l’AP-2 entre Saragossa i el Mediterrani. 

Temes:

Autopistes