plans de creixement

La distància entre Barceló i NH

Els grups hotelers presenten les seves estratègies a Fitur on es posa de manifest la diferència d'objectius

p1220803 / RICARD FADRIQUE

p1220803
afp ww8x6

/

2
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías

La distància entre Barceló Hotel Group i NH Hotel no només es va posar de manifest al rebutjar el segon l’oferta de fusió plantejada recentment pel primer, sinó que a més ara posen terra pel mig a l’anunciar els seus nous plans de futur, cosa que van fer ahir a Fitur, la fira del turisme, en què els dos grups van anunciar la intenció de buscar aliances amb tercers.

El conseller delegat de NH Hotel, Ramón Aragonés, va aprofitar la seva presència al certamen per confirmar els grans objectius del seu pla estratègic fins al 2019: impulsar l’ebitda i el benefici net recurrent, reduir l’endeutament per estar en condicions d’augmentar la proposta de repartiment de dividend als accionistes.

Aragonés va explicar que la companyia està en condicions de completar el seu bienni més rendible, al recollir aquest any i el vinent els importants avantatges competitius obtinguts després de la transformació completada pel grup en aquests anys. «Hem reposicionat la nostra cartera d’hotels i incrementat el posicionament en el segment premium urbà, millorant notablement la qualitat de la nostra oferta. NH presenta una sòlida tendència de creixement d’ingressos i de reducció de deute, que ens situa en una posició idònia per culminar el pla estratègic i els objectius més ambiciosos de la història del nostre grup», va assenyalar. Una de les raons principals per la qual el grup no va acceptar l’oferta de Barceló és que aquesta no valorava adequadament la companyia i la seva capacitat de generar benefici.

Projectes d'inversió

Notícies relacionades

Per la seva part, Barceló Hotel Group va deixar clar en aquest mateix fòrum que no planeja sortir a borsa després de la frustrada operació de fusió,  i va assegurar que la seva intenció ara és continuar amb els projectes d’inversions de manera significativa durant els pròxims anys, especialment a la zona del Pròxim Orient per posar en valor la seva capacitat financera. El grup mallorquí es considera ara amb l’obligació de mirar endavant i continuar amb els seus plans d’inversió. «No ens quedarem quiets», va assegurar el conseller delegat de la zona EMEA (Europa, Pròxim Orient i l’Àfrica) de l’hotelera, Raúl González. 

La companyia va assegurar que va llançar una oferta que entenen com a «raonable», ja que creava valor per als accionistes dels dos grups que va ser rebutjada «de forma una mica abrupta». «Això no vol dir que no hi hagi pla b, hi ha plans per fer coses, no ens quedarem quiets. Al llarg del 2018 hi ha algunes operacions previstes que intentarem portar a terme», va explicar el directiu.