AEROLÍNIA DE BAIX COST

Ryanair comença a aplicar aquest dilluns la seva nova política d'equipatge

Els passatgers sense 'embarcament prioritari' només podran pujar una maleta petita a l'avió

ryanair

ryanair

2
Es llegeix en minuts

Ryanair, l'aerolínia irlandesa de vols low cost, comença aquest dilluns a aplicar la seva nova política d'equipatge, que obliga els passatgers a pagar uns diners extres si volen portar a bord de l'avió dues maletes de mà. Per compensar, l'aerolínia ha reduït en deu euros, de 35 a 25 euros, el preu per la facturació de cada maleta, el pes màxim de les quals també augmenta a 20 quilos, cinc més dels permesos fins al setembre passat.

D'acord amb aquesta nova política, només els viatgers amb Embarcament prioritari, que inclou Plus, Flexi Plus i Family Plus, podran pujar a l'avió amb una bossa (de 35 cm x 20 cm x 20 cm com a màxim) i una maleta de mà (de 55 x 40 x 20 cm com a màxim), un servei que costa cinc euros addicionals quan es fa la reserva del bitllet.

Els usuaris, segons explica Ryanair en un comunicat, també podran afegir l'Embarcament prioritari a través de la web de l'aerolínia fins a dues hores abans de la sortida del seu vol o 30 minuts abans si ho fan amb l'aplicació mòbil, cosa que els costarà sis euros. "Tots els altres clients (sense Embarcament prioritari) podran pujar una sola maleta petita a l'avió, mentre que la més voluminosa -la maleta que fins ara es deixava gratuïtament a la cabina- haurà de baixar-se a la bodega, lliure de càrrecs, a la porta d'embarcament", assenyala l'aerolínia.

Excés de maletes en cabina

El seu director de comunicació, Kenny Jacobs, ha indicat que aquests canvis en la política d'equipatges formen part del seu programa d'atenció al client Sempre Millorant, que "gira al voltant" de la "reducció de les tarifes de facturació" de maletes i de l'"augment" del pes permès. Amb aquests incentius, l'aerolínia, ha destacat el directiu, vol "animar" els usuaris a "facturar el seu equipatge i reduir el nombre de passatgers amb dues maletes o paquets a les portes d'embarcament".

Jacobs ha recordat que els vols de Ryanair solen estar sovint gairebé complets, amb una mitjana d'ocupació que va arribar al 95 % el desembre passat, fet que limita l'espai disponible per a l'equipatge de mà a bord i que provoca, a vegades, endarreriments en els embarcaments i, en conseqüència, en la sortida dels avions. "Confiem que els nostres clients disfrutaran amb aquesta nova i simplificada política d'equipatge", ha insistit el directiu de Ryanair, que ha assegurat que aquests canvis no tenen un objectiu recaptatori. 

La nova política d'equipatge s'havia d'aplicar l'1 de novembre, però a causa dels problemes amb el calendari dels pilots de Ryanair, que va obligar a cancel·lar centenars de vols, la mesura es va endarrerir.

Segons l'aerolínia líder a Europa del sectorlow cost, la nova política comportarà una despesa de 50 milions d'euros anuals "en termes de reducció de les tarifes de facturació d'equipatge".

Política laboral

Notícies relacionades

Els experts també preveuen que Ryanair patirà un augment significatiu dels "costos per unitat" durant el 2018, després que l'aerolínia anunciés el mes passat un "canvi radical" en la seva política laboral, després de reconèixer, per primera vegada des de la seva creació fa 32 anys, els sindicats independents dels seus pilots i del personal de cabina.

L'aerolínia ha ofert una millora de les condicions laborals als seus pilots, després que errors en la distribució de les seves vacances i la marxa d'alguns professionals a altres companyies l'obliguessin a anunciar el setembre passat la cancel·lació de més de 20.000 vols, una situació que ha afectat el valor de les seves accions a les borses de Londres i Dublín.