estratègia comercial

Amazon aposta per la venda de la seva pròpia llenceria

El gegant d'internet potencia els seus productes de moda i no només gestiona el comerç de tercers

amazon

amazon
lenceria

/

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El gegant d'internet Amazon vol ser més que un centre comercial 'on line' per a altres marques. Ara vol vendre llenceria pròpia al portal, un competidor seriós per a totes les marques. La divisió de moda íntima s'ha construït al voltant de la marca Iris and Lilly, que amb bases de fabricació asiàtiques i tracte de favor a la plataforma està cridada a ser una firma de referència en el futur a escala mundial. També en un model de desenvolupament d'Amazon en qualsevol sector comercial amb marges atractius.

La multinacional nord-americana fa un pas més en la seva aposta pel sector tèxtil amb aquesta col·lecció, que té preus econòmics i que arriba per plantar cara a Women's Secret, Oysho o Primark. Entre els avantatges d'Amazon per fer-se un espai en el segment de la llenceria destaquen la seva envergadura i capacitat per competir en termes de preu i el control de dades comercials dels seus usuaris. Tenint en compte que els preus actuals de la llenceria són elevats, el marge de maniobra d'Amazon en el sector el fa ser un competidor temible. 

Una peça tèxtil tan complexa com un sostenidor requereix ser provada. Però al mateix temps, a les consumidores els resulta empipador anar a la botiga. Una vegada coneguda la talla, la compra recurrent i el vincle entre el fabricant i el comprador es fan molt sòlids. La barrera de la primera compra és la que Amazon està disposada a vèncer amb preus atractius. La possibilitat de devolució, tot i tractar-se de roba íntima, es manté.

Notícies relacionades

La col·lecció es compon de més de 500 peces, en què es podran trobar des de conjunts delicats de puntes fins a models atlètics en colors clau com el rosa pastís, el blau metàl·lic o el negre clàssic. La nova línia està a la venda des del 20 de novembre, després d'uns mesos de prova a la plataforma. 

Amazon prossegueix així amb la seva aposta ferma per la moda després que el mes de setembre passat es decidís competir amb els gransretailersdel sector tèxtil el llançament de Find, la seva pròpia marca de roba. Els marges del sector tèxtil són un atractiu extra per a Amazon, ja no només un aliat per a les marques. També un competidor.